torsdag den 25. november 2010

Forbereder Julefrokost...

men ikke til mig selv, men til Manden!

Jeg skal til Julefrokost hos min veninde i KBH i morgen, og kommer først hjem igen sent lørdag aften,  og det har Manden benyttet sig af, og inviteret sine kollegaer til Julefrokost hjemme ved os (de er kun 5 ;D) og så har jeg fået den sjove tjans af at være kokken!

Så igår da jeg kom hjem fra biffen med Manden og vores venner, så var jeg fyldt med pep (helt sikkert HP's skyld - ha ha ha) og lavede da lige en gang hjemmelavet karrysild og noget kartoffelsalat - hvem sagde total overksudsagtig???

I dag har jeg gudskelov haft fri fra skole, og fik presset min chef til, at jeg først skulle møde kl.15, så jeg ikke skulle stresse alt for meget, for jeg havde stadig lidt mad der skulle laves i dag. Så idag er den stået på at stege bacon, det skete i mikroen - easy peasy, lave ris a l'mande, falafler (min frokost, ikke til julefrokosten!) og dække/pynte bord til i morgen.

Så nu sidder jeg lige slapper den, inden jeg skal afsted på arbejde... Og hvis der var nogen der skulle undre sig over, hvorfor jeg gider at gøre alle disse forberedelser til en julefrokost jeg ikke engang skal være med til, er det såre simpelt: Manden og jeg har en ordning, jeg er den der altid sørger for mad: fester, sammenkomster, fødselsdage, til daglig, madpakker etc. Jeg handler stort set altid ind, og er den der organiserer alt herhjemme, og køber alle gaver og skriver kort.

MEN til gengæld sørger Manden altid for at gøre badeværelse/køkken rent, vaske vores fælles trappe, støvsuge, tømme opvaskemaskine og fylde den, han gør det ALTID, også når jeg har haft mine veninder på besøg, så sørger han altid for at opvasken er væk, selvom jeg har svinet det hele til... Og han vasker alt vores tøj, tager det op af kælderen og lægger det sammen.

Så sådan fungere vores verden, jeg gør de ting jeg elsker (organisere og lave mad) mens Manden gør alt det jeg hader :) Jeg elsker vores ordning, og vil ikke bytte det for noget - synes selv jeg er en heldig kartoffel!

Nok for nu, senere kommer opskriften til hjemmelavet kaarysild!

- Maj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar