torsdag den 16. december 2010

Du og De...

Tjaaa... Jeg er helt forvirret, for jeg har altid været i servicebranchen, og har altid lært at det er høfligt at tiltale folk der er ældre (som i meget ældre) end en selv, og som man ikke kender, som "De" og ikke "du", da det klinger alt for direkte, og specielt da man ikke kender dem... Men jeg er vidst alt for "Emma Gad", for har lige fået en mindre reprimande over det - af min chef... Hmmm...

Jeg var på arbejde med hende idag, og hun lyttede til at jeg tiltalte folk som De, og det brød hun sig ikke om, ikke at hun var sur, men hun ville heller ikke have jeg fortsatte, for hun mente at de blev fornærmede over det - det kan jeg ikke se at de skulle, hvordan kan et "De" være fornærmende? Jeg er nok bare ved at være en gammel mormor, så jeg ser det nok bare anderledes end hende (min chef er noget yngre end mig, hæ hæ...) og det er okay, nu må vi bare se, om jeg kan ændre den vane - da det føles forket for mig, at sige "du" til fremmede ældre mennesker...

Ellers er dagen gået fint, og jeg har hygget med en veninde på cafe, og nu står den på lidt tv, inden jeg rykker ind i seng :)

- Maj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar