lørdag den 27. april 2013

Tristan 4 måneder...

Teksten er lidt svær at se, men der står:
Fars store dreng 4 måneder


4 måneder er nu fløjet forbi, og hold da op hvor er der en forskel på det at være mor nu, og for 2 måneder siden!
Tristan er og har aldrig været en nem baby, han vil underholdes og aktiveres i alle sine vågne stunder, så der er fart over feltet, men når det så er sagt, så er der heller ikke langt fra smil og latter når bare man finder ud af hvad den unge mand ønsker! Han er en dreng med virkelig meget personlighed allerede nu, og udviser en stor del skepsis og smiler ikke til alle og enhver, han skal lige se folk an ;)

Tristan elsker at få en flyvetur, hænge med hovedet nedaf mens moren svinger ham i benene og lege med sin Censursprutte!
Han er begyndt at tage fat i alting - og putte det i munden, han løfter sine ben hele tiden når han ligger på ryggen, han følger sin mor og far med øjnene hvis de går fra ham, han kan komme op i siddende stilling med lidt hjælp, og fra siddende stilling op på benene med lidt hjælp, han er ikke fan af at ligge på maven, men bliver tvunget til det konstant, han elsker at se sig selv i spejlet og smiler til sig selv hele tiden!

Der er så sjovt at være Tristans mor nu, han har udviklet sig utrolig meget og giver virkelig meget tilbage i form af smil, latter og leg, og det gør det hele meget nemmere, selv i de stunder hvor det er hårdt!

Tristans søvn har været op og ned, men det går heldigvis fremad igen, han havde lige en periode hvor han om dagen vågnede hver 45. minut og skulle hjælpes videre i søvnen, nu kan han tage mellem 1,5-2 timer, så det er helt perfekt, og om natten var han begyndt at holde fest ca. kl.2-3 om natten, hvor han gerne lå og pludrede og grinede i 1 time, inden han sov videre, sjovt, men også ret trættende!
Det stoppede, men blev erstattet af at han pludselig vågnede hver nat kl.03.40 og virkede sulten, men spiste kun 100 ml. og sov så videre, og der fandt jeg så ud af, at han havde gjort det til en vane at vågne kl.03.40 og var vant til at vi stoppede mad i kæften på ham, så det var den eneste måde han kunne komme videre i søvnen på, så jeg tog tyren ved hornene og stoppede med at give ham mad der, og gav ham istedet sutten og lidt trøst, som virkede formidabelt.
Den første nat tog det mig 1 time at få ham til at falde til ro, næste nat 20 min., de næste par nætter skulle han bare lige registrere at jeg kom og lige lagde hånden på hans mave og i dag sov han fra kl.19.00 - 05.30 med kun 1 opvågning hvor han fik flaske og sov straks videre - wuhuuu...

4 måneder er på mange måder også lidt af en milepæl, for nu må jeg lige så stille give ham lidt grød/mos i form af smagsprøvere, det er vi dog ikke klar til, istedet er vi startet på at give ham lidt væling i flaske, for at se om det ikke kan holde ham godt mæt natten igennem, så vi kan fortsætte med kun en 1 opvågning om natten, og måske helt slippe - yay...
Når han er omkring 4,5 månede, og udviser interesse for at få noget med mere substans, så vil han begynde at få lidt grød, men ikke før, og når han er omkring 5-5,5 månede, vil han begynde at få et fuldt måltid om dagen i form af grød/mos, det er hvertfald planen. Grunden til at jeg går lidt forsigtig til værks, er at Tristan har lidt meget af mavekneb og hård mave, så jeg vil ikke bombardere den med voldsom kost fra den ene dag til den anden, men hans appetit er også så stor, at jeg ikke vil vente længere med at give ham noget med mere substans end MME, så det er lidt vildt for mig, at jeg nu har en dreng der er så stor at han må begynde at få rigtig mad - hvor er tiden blevet af?

I aften skal jeg hygge med nogle veninder og i morgen skal vi ud til nogle venner, så det er en dejlig weekend, håber I får lige så dejlig en af slagsen!

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar