mandag den 3. marts 2014

Oscar 2014...

Mange af jer ved, at jeg er lidt filmgal - men en passion som er blevet lagt lidt på hylden efter T's ankomst, dog ikke så meget, at jeg opgiver Oscar-Night! 

Sidste år sad jeg med en meget lille T i armene, mens jeg så hvem der vandt bedste film, i år ligger selvsamme og sover sødt med sin far - så jeg har set hele showet uden afbrydelser!


Meget glamourøst og i total Oscar stil, så jeg det på min sofa, med dyne, to katte og mit strikketøj ;)

Jeg valgte dog at sove fra kl.22-00.30, så jeg kunne være lidt mere frisk, da jeg jo også skal slæbe T i vuggestue senere... 


Dette billede kommer I helt sikkert til at se på alle sociale medier - Ellen Degeners crashtest simpelthen Twitter med dette episke Selfie! Det er fantastisk - hun er fantastisk! Det er længe siden at Oscar har haft sådan en fantastisk vært - jeg mener Billy Crystal var okay, Seth McFarland sådan lidt bob-bob og Anne Hathaway/James Franco fadæsen, den skal vi vidst ikke tale om... Ellen - she blew me away, fra start til slut!

At showet startede med Jared Leto som vandt for bedste mandlige birolle og kvitterede med den mest fantastiske takketale efterfulgt af Pherell Williams "Happy" gjorde det altså ikke ringere - så hvis I ikke så det live, så se lige re-cap i aften, det er helt sikkert det værd! 

Hvad så med priserne? der var ikke så mange overraskelser, Gravity, Dallas Buyers Club og 12 Years a Slave tog mange Oscars, som forventet, men det er okay - for generelt var det nogle stærke film der var nomineret... Ikke som for nogle år siden, hvor War Horse var nomineret som bedste Film...

Nu vil jeg slutte af, og gå op og se om mine drenge snart står op... Hav en dejlig mandag derude :)

- Maj :D



1 kommentar:

  1. Som nævnt på instagram, så var det også helt forkert, at jeg ikke sad oppe hele natten til mandag og så Oscar uddeling. Jeg ELSKER det :o) Men jeg kunne vitterligt ikke overskue det med Mini, så derfor optog vi det i stedet for og så det så fordelt over et par dage. Det var bare SLET ikke det samme, så jeg regner med at vi vender stærkt tilbage næste år :o)

    Jeg var super begejstret for Ellens selfie og også hendes stunt med at komme med pizza - og i det også Brad Pitt der trissede rundt og delte paptalerkener ud, som om det var det mest naturlige i verden ;o)

    Det var også fedt at Helium vandt, bortset fra, at jeg havde forsøgt for alt i verden ikke at se noget i mandag - det var faktisk ret svært, for det betød nærmest ingen tv eller internet. Jeg så desværre - selvom det var fuldt forventet - et billede på instagram af Jared Leto og Matthew McConaghey, så det var ligesom afsløret, men skyndte mig at lukke for instagram igen. Dog snakkede jeg mandag eftermiddag med mine forældre, og de spurgte om vi havde set det endnu, til hvilket jeg svarede nej. Herefter valgte mig mor så at sige, at hun havde set indtil kl halv 2 men var vågnet igen kl halvt 4 lige da Helium vandt... TAK mor!!!

    Noget af det som forargede mig mest var nok John Travolta - jeg ved godt, at der var små fejl hele vejen igennem fra diverse folk, men at formå at kalde Idina Menzel for Adele Dazeem var altså ret imponerende :o)

    Jeg var generelt positiv over Ellens optræden, men i mit lille hjerte er der ikke nogle der kommer op på siden af Hugh Jackman og hans åbningsnummer :o)

    Det var så lige min lille analyse af showet ;o) Beklager, at det blev så langt!

    SvarSlet