torsdag den 14. november 2013

Om at spise varieret...

Kender I det der, med at man ofte spiser lidt det samme hele tiden, fordi det er nemt og man ved det holder - sådan er det dælme også tit herhjemme, så ind i mellem, så må jeg lige give mig selv et spark bag i, og prøve at forny mig, men det er ikke altid nemt!
Dog er det nemmere når man læser så mange madblogs og følger mange madbloggere på Instagram, for så bliver man tit lige mindet om, hvor mange lækre retter der findes derude!

Her på det sidste har vi spist lidt af hvert, og som inspiration kommer de alle her, dem som følger mig på Instagram har set dem:

Variant 1 med carpaccio: Rucola, friske figner, balsamico


Variant 2: Blandet salat, avocado, druer, balsamicoglaze


Burger - det kan jo varieres i det uendelige! Lige denne her er med
pulled pork, serveret med masser af fritter ;)

Flæskestegssandwich i en lækker durumbolle, kamstegen blev fyldt med
løg, svesker og æble som var sauteret først, derefter blev den samlet
med hjemmelavet agurksalat og hjemmelavet rødkål - lækkert!

Fiskeruller i krydret sauce med spinat, serveret med sprød rødkålssalat


Sprøde forårsruller med lynstegt hvidkål, løg og gulerødder samt peanutdip

Grisehaler med rødkålssalat og rødbedesalat

Lammekoteletter på bund af sauteret spidskål, løg og æbler, serveret med
rødbedesalat med avocado, emmentaler og hvidløgsdressing

Lammeculotte med tzatiki, bulgursalat og oliven

Frokostsalat med tun og blødkogt æg

Det var lidt af den mad jeg har indtaget den sidste tid, det er meget rart at få et lille overblik over det, siden vi altså også tit spiser en rugbrødsklemme eller pasta med ketchup ;) Det er altså ikke altid så glamourøst at være nye forældre... ha ha ha...

Håber I fandt lidt inspiration :)

- Maj :D

4 kommentarer:

  1. Åh, I får sgu altid så meget lækkert :D Yum yum yum! Både burgeren, carpaccioen og fiskerullerne gad jeg gerne have på menuen.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne - du er så sød :) Manden klager heller ikke - ha ha ha...

      - Maj :D

      Slet
  2. lækkert med lidt inspiration :) Sikke noget lækkert mad du laver...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind Tak :) Og hvor er det dejligt at jeg kan inspirere!

      - Maj :D

      Slet