fredag den 1. november 2013

Tilbage til den "Virkelige" verden...

er den kommentar der er ramt mig en del gange under min barsel, når de har spurgt ind til, hvornår den er slut - for det var den officielt i sidste uge:



Sådan ser den virkelige verden altså ud... savner sq da min barsel nu!


Hvem har sagt at poppe en baby og være dens mor ikke er en del af den virkelige verden? Altså... jeg bliver virkelig fortørnet over sådanne kommentarer, fordi det har fanme været meget virkeligt for mig, at være nogens mor, og nej det er rigtigt, at sådan ser verden ikke ud for alle, men har vi ikke hver især en forskellig hverdag? så hvorfor er min nabos dagliggang mere virkelig en min, fordi hun arbejder og jeg har været på barsel?

Og det der med arbejde, det er en hel anden ting... jeg er ret meget i brokke hjørnet, som I måske kan fornemme ;)
Men nu hvor jeg er arbejdsløs... ledig... jobsøgende... I ved, så havde jeg lige et par spørgsmål til min a-kasse om hvordan jeg skulle forholde mig og hvilke formularer jeg skulle udfylde, så jeg ringer ind og får fat i en hjælpsom kvinde:

Mig: Min barsel slutter i dag, og jeg har lige meldt mig ledig på jobnet, hvad skal jeg gøre hos jer?

a-kasse dame: Du skal kun udfylde dit dagpengekort her d.17/11 og sørge for at søge X antal jobs, siden du BARE (!) har været på barsel og ikke haft noget job, så skal du ikke gøre andet...

Mig: Okay, jamen det var da nemt og tusind tak for hjælpen - Hej Hej (Ja, det er desværre sådan jeg afslutter en samtale...)

Hvad jeg skulle have sagt var:

Dame! Jeg har sq ikke BARE været på barsel, det har eddermame været det lavest-lønnede JOB med det vildeste ansvar, jeg nogensinde har haft!
Det at være fuldtidsmor til et krævende barn er da mega hårdt, og jeg har ikke en arbejdstid der siger fra 8-16, og så kan jeg drikke en fyraftensbajer og more mig med veninderne, jeg er da MOR 24 timer i døgnet, specielt med en unge som i perioder synes det er nødvendigt at hive mor og far op af sengen 4-5 gange om natten...

Er det ikke noget med, at jo større ansvarsområde man har på en arbejdsplads, jo højere løn... det er nok derfor at blive mor, ikke går under kategorien JOB - hæ hæ hæ...

Hvis nu der var en jobbeskrivelse på jobnet der lød således:

Kvinde søges til job:
Du skal være til rådighed 24 timer i døgnet, de første 3-4 mdr. af jobbet vil du ikke kunne nå at spise, drikke eller gå i bad når du lyster.
Jobbet involverer søvnmangel, om natten skal du regne med at skulle vågne alt mellem 2-5 gange og derefter stå tidligt op og underholde.
Derudover forventes der, at du holder huset nogenlunde pænt og at der laves mad, gerne sundt og varierende.
Der er visse dage, hvor du vil opleve at blive gylpet på, kastet op på, tisset på og skidt på, og på rigtig uheldige dage, alle ting på en gang! Så du vil opleve at du skal have meget skiftetøj, og at vaske tøj vil  være en daglig rutine.
Dit job involverer at have fuldstændig ansvar for et andet menneske, og dette ansvar vil medfølge en del dårlig samvittíghed, og ikke mindst frustration...
Til sidst vil jeg nævne lønnen: 8.500 kr. i mdr.

P.s du skal nok lære at elske dette job, det ender de alle sammen med!

Hvis du så denne annonce, hvor mange ville egentlig søge den? Tja... det gør de fleste af os jo, og jeg ved at, min ansøgning til jobbet vil være klar igen om nogle år, sådan er vi kvinder sq så skøre ;) 

Og tag nu dette indlæg med et gran salt og en smule humor, for jeg ved da godt hvorfor folk kommer med de kommentarer om den virkelige verden og BARE barsel, derfor må man sq godt blive lidt mavesur og komme med et surt opstød ;)

Weekenden banker på døren: TGIF, min står på afslapning og jobsøgning i sommerhuset lørdag og veninde brunch på søndag, så det skal nok blive en god weekend!
I dag har jeg hevet T ud af vuggeren, da han skal have mandeweekend med Far, og han skulle jo nødig glemme sin mor... ha ha ha... men det er ikke den eneste grund, vi skal mødes med en sød pige og hendes datter, senere i dag, så faktisk har T en date :)

Rigtig God weekend, søde mennesker!

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar