onsdag den 5. marts 2014

Drømmer om ferie...


Sidst vi var på ferie, var da vi tog til Miami - hvor jeg gav hånd til de her søde delfiner <3

Vi nåede aldrig på en sidste ferie inden T ankom, da der lige kom en mindre tandoperation i vejen... Men nu synes både Manden og jeg, at vi skal afsted, Tristan er ca.18 måneder til sommer, og jeg kan mærke jeg virkelig trænger til at komme lidt væk... Sidste år tog vi ingen steder, for finanserne var ikke til det, og jeg var bare ikke tryg ved at rejse med T, som ikke just var den nemmeste baby i de første 5-6 mdr!

Men nu er spørgsmålet bare HVOR vi skal hen? Jeg er lidt ambivalent ved en charter - for det er egentlig ikke lige i min ånd, men ved at det ofte er meget børnevenligt! 
Jeg har hørt meget godt om Dubai, også at det skulle være børnevenligt, nogen erfaringer? Jeg er dog noget loren ved tanken om at skulle flyve i 6-7 timer med en krudtugle - hvad plejer I derude at underholde jeres små poder med?

Kan kun lige forestille mig, at T bliver flyets mareridt - han kan seriøst få nogle hysteriske anfald, hvor jeg ikke ved om jeg skal grine eller græde ;)

Anyway! Skriv endelig erfaringer - gode som dårlige, eller link til andre som har været ude og rejse med en 18 måneders krudtugle - så vil jeg være evigt taknemmelig! 

- Maj :D



2 kommentarer:

  1. Hej Maj. Helt klart Mallorca. Der er faktisk rigtig flot og hyggeligt, især hvis man lejer en bil og kører ud og finder sin egen lille strand. Der er ikke store afstande og flyveturen er jo kun omkring 3 timer.
    Anne ��

    SvarSlet
  2. Hej søde Maj.
    Kan SÅ godt forstå, at i er ved at have trang til at rejse. Jeg ville ikke anbefale Dubai til sommer, der bliver simpelthen for varmt, kunne jeg forestille mig. Det er hovedsageligt et vinterrejsemål, og jeg ville heller ikke rejse helt så mange timer med en lille gut. Her er mine bud samt lidt tips:
    - Malta; Sammensæt jeres egen rejse via expedia, hvor i rejser med Ryanair fra Billund, det er billigt, og der er faktisk ikke så turistet igen - hvis man holder sig fra Melliha, hvor Dansk Folkeferie har lavet en mindre lejr. Her kan i også finde hoteller med pension, så i har noget at "falde tilbage på", hvis i ikke orker at gå ud og spise.
    - Mallorca; Alcudia er super godt at komme rundt med klapvogn, og det er slet ikke det charterhelvede, som man har fordomme omkring. Her er det ligeledes langt det billigste at sammensætte sin egen rejse med expedia. Ryanair flyver også fra Billung.
    - Kreta; Af den ene grund at Apollo og Falk Lauritsen flyver fra Odense. Det er så nemt, som det overhovedet kan være, MEN - og det er faktisk et stort men, de er skide dyre i forhold til, at det "bare" er Kreta. Man kan komme to uger til Thailand for mindre end det, de tager for to uger på Kreta i juli.

    Jeg tror, at vi tager til Malta til sommer med G. Vi gider ikke mere end en 3 timers flyvetur - så kan folk ikke nå at blive SÅ sure på en, hvis nu det går helt galt. Og Malta er lækkert, der er azurblåt vand og ikke så mange turister. Maden er god, vandet er azurblåt og naturen er så smuk. Vi har fundet et hotel i St. Pauls Bay, som vi vist nupper i uge 34 og 35 :)

    SvarSlet