mandag den 24. marts 2014

Kært barn har mange navne...


Trut Trut og Hr. Pølse hygger med rosiner og Ramasjang!


Jeg kom den anden dag til at bide mærke i, alle de kælenavne vi kalder Tristan - på skrift kalder jeg ham oftest T, Lille T og Mr. T - men det er sjældent det han bliver kaldt, når jeg skal sige noget til ham...

De søde er: Elskling, Elskede, Darling og Musen...

De skøre: Trut Trut, Trutti Rutti, Trisse, Bissen Trisse, Bisse Fisen

De ikke så søde: Skid, Skiderik, Prutten - det er nu som oftest en reference til det der kommer ud af den ikke så kønne og meget ildelugtende ende af Tristan ;)

Jeg er ikke vant til kælenavne, som barn blev jeg dog kaldt Skrubbe og Tudse af min far, guldklump af min mor og møg søster af min bror - sådan som verden nu skal være ;) men blandt mine veninder, har jeg aldrig haft et kælenavn, min bror og min ældste veninde har altid kaldt mig Majse, men det er nok det tætteste... Ellers fandt min brors venner på nogle særdeles opfindsomme rim: "Maj Maj flæskesteg, lugter af leverpostej så gå din vej..." Ja ja... Og ellers afføder mit navn ofte mange spørgsmål om jeg er født i maj (nej) og om jeg har en søster der hedder April (heller ikke)... Men når det er sagt, så er jeg (blevet) ret glad for mit navn! 

Manden han hedder Michael - og bliver ALTID kaldt Frø af ALLE i hans omgangskreds! Jeg synes det er så sært, og har aldrig kunne drømme om at kalde ham det, istedet hedder han altid Musen - hvilket min ene veninde synes er synd, og opfordrede mig til at kalde ham noget mere mandigt, som Tarzan eller Herkules, ha ha ha... Det blev til et kæmpe nej herfra! 
Udover det, hedder han, blandt mine veninder, Farmor - en skør historie, men han reagerer på det, og ryster bare på hovedet af os ;) 

Et meget dybt og intellektuelt indlæg, men hey, det er mandag, og jeg har brug for hælde lidt vand ud af ørene :) og så synes jeg det er lidt sjovt med hvad folk kalder hinanden, eller har af kælenavne... 

Har du et? Eller hvad kalder du din partner/barn?

- Maj :D

2 kommentarer:

  1. Husbonden hedder egentlig Michael (sagt med engelsk accent, hvis du spørger min svigermor!), men jeg lærte at kende ham som Mike, så det er jo egentlig et kælenavn :-) ellers kalder jeg ham Honey eller Skat hvis jeg skal have fat på ham herhjemme.

    Junior bliver som regel kaldt sit navn, eller måske lille skat. Det samme gør sig gældende for mini :-)

    SvarSlet
  2. Hehe… Åh Maj, jeg måtte kommentere - har nemlig også selv tænkt over, hvad jeg kalder lillepigen. Forsøger så tit som muligt at kalde hende Grete-Johanne, men lige fra starten har hun hedet Puttepigen, Putten, Putteren. Derudover hedder hun Luske, Luskefis, Fisen, Skattepige, Lillen - og mine forældre kalder hende for Baby G (det bryder jeg mig ikke om) eller Perlehøne (Grete betyder Perle)

    Min mand hedder Kim, men jeg kalder ham altid skat eller prins, og han kalder mig skat eller prinsesse. Mine veninde kalder ham Kimsen eller Kimmie - ingen af delene er jeg specielt vild med :p

    Da jeg var lille, kaldte mine forældre mig Lusen. Og min mor kaldte mig puttehøne, og min far kaldte mig først Martin, for det skulle jeg have heddet, hvis jeg var blevet en dreng. Men da det gik op for ham, at jeg var en pige, blev jeg til Sesse - Sesse-god-pige, når jeg var sød og Sesse-dum-pige, når jeg ikke var sød :D

    Jeg har forskellige kaldenavne i mine venindegrupper, og det eneste der er fælles for dem alle er, at jeg bliver kaldt "mormor". Det stammer fra, da jeg var guide for ungdomsrejser, hvor jeg havde mit strikketøj med, og ja, så passer det bare meget godt. Ellers bliver jeg kaldt Lolle, Villy og Vils.

    Det var vist det :)

    SvarSlet