mandag den 10. juni 2013

Madplan uge 24...

Sidste uge har været fyldt med dejlige stunder og masser af god mad:


Manden grillede en hvidløgsroast til mig, serverede lækre nye kartofler, majs og sprøde grøntsager - ja tak!


Jeg har bagt verdens nemmeste boller!


Vi spiste ude ved mine svigerforældre, hvor jeg kreerede denne forret:
Varmrøget laks på bund af sprøde æbler og toppet med rygeostcreme. Efterfølgende grillede vi :)


Jeg har lavet crumble - to gange, begge gange med rabarber, jordær og hindbær.
SÅ lækkert!


Jeg har lavet denne smukke og lækre salat:
melon, rødløg, feta og mynte


Ovenstående salat spiste vi til en lækker kalveflanksteak, grøntsagsspyd, dip og et
utrolig lækkert flutes med ost, hvidløg og chili fra Lagkagehuset.


Jeg fik en veninde på besøg, vi mæskede i hønsesalat til forret (det glemte jeg selvfølgelig at
tage billede af), ovenstående lækre lakseret til hovedrret samt den lækre crumble til dessert.
Vi skyllede herlighederne ned med iskold hvidvin og svensk cider (i ved, uden alkohol) i haven :)


Jeg var alene med T i over et døgn, for første gang ever, og fejrede det med lækker mad fra en
nyåbnet lille salat/sandwich biks her i Odense.
Salaterne var lækre, det samme med brødet, men tunsalaten i sandwichen var en smule kedelig...

Næste uge har vi ikke nær så mange planer som denne, men derfor skal maden stadig være god ;)

Mandag:
Fyldte peberfrugter, melonsalat og pandebrød

Tirsdag:
Kyllingesalat

Onsdag:
Pasta med krydrede kødboller

Torsdag:
Rester fra fryseren (Manden er til fodbold)

Fredag:
Forårsruller og nudelsalat

Lørdag:
Grille

Søndag:
Rester

På fredag har Manden sin sidste dag, inden han kan sige hej til 4 ugers barsel sammen med Lille T og mig - hurra hurra, jeg glæder mig helt vildt, og det skal selvfølgelig fejres med god mad og hygge til Odense Dyrskue, som vi får fribiletter til hvert år - det bliver en dejlig uge! Rettelse, det bliver F I R E dejlige uger!

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar