søndag den 13. oktober 2013

Hurtig og nem mad...

Når man har en baby og en mand som arbejder meget i disse dage, så er nem og hurtig mad altså bare sagen, og der har især sandwich været et hit, det kan også varieres i det uendelige samt gøres både sundt og mere i den syndige retning, hvis nu man lyst til det!

Laber og mættende sandwich!

Nu er det jo ikke fordi jeg er så innoverende når jeg skriver om sandwich som en nem og hurtig mad, men det er mere fordi jeg synes det er en undervurderet spise, og en reminder til mig selv, når det skal gå lidt stærkt, at man kan smøre en delikat sandwich, fremfor at bestille en fedtet pizza...

Ovenstående sandwich blev lavet af en rest forloren hare, sprød bacon, bløde løg stegt med syrlige æbler og smurt med en krydret mayo - uf det var lækkert! Og bollen er fra Lidl's bakeoff, en ostebolle til sølle 4 kr., det er ikke sidste gang jeg laver sådan en omgang!

En anden undervurderet spise er Hotdog:

En ordentlig hotter!

Vi havde gæster i sidste uge, men jeg havde ikke lige tiden til at lave den helt store kulinariske middag til mine gæster, så det lev til hotdog, dog lavede jeg agurksalat, syltede rødløg og lavede en omgang lækker balsamico glaserede løg med adobo chili.
Jeg har lidt tænkt på at afprøve forskellige hotdog typer som fx en chilidog og evt en svensk hotdog eller noget helt tredje, bare for at prøve noget andet, hvis I kender til nogle sjove eller sære egnshotdog varianter, så må I meget gerne skrive det i mit kommentarfelt, det ville jeg sætte pris på :)

Denne weekend er desværre gået med lidt sygdom for mit vedkommende, fik en ond omgang maveonde, som jeg ikke skal gå i detaljer med, og ellers afslapning med min søde mand og afkom - det er ikke den værste måde at holde weekend på!

Håber I har haft en dejlig weekend derude, og en fantastisk søndag!

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar