torsdag den 3. oktober 2013

2. og 3. dag i vuggestuen...

Sådan ser et vuggestuebarn ud - et ret perfekt eksemplar hvis I spørger mig!


I dag var det T's 3. dag i vuggestuen - Krummerne hører han til, og han er i Sol-gruppen :) Der er så hyggeligt, og en fantastisk atmosfære i den vuggestue, og der er ingen tvivl om at pædagoger, medhjælpere og vikarer alle elsker børn, og er der for dem 100% de har styr på børnene, overskud og nærvær, det er så betryggende for mig som mor, at der ikke hersker kaos og anarki børnene imellem, mens pædagogerne styrter rundt og ikke kan håndtere situationen, jeg har hørt alt for mange rædselshistorier om for mange børn og for lidt hænder til dem!
De pædagoger der er i T's er unge (som i, ikke engang fyldt 30!) og de er virkelig søde, og har fuld forståelse for mine mange spørgsmål, og bekymringer, jeg får ikke en følelse af at, de synes det er fjollet at jeg kan blive lidt emotionel når jeg ser min søn lege ubekymret med de andre børn, eller at jeg savnede ham sindssygt da jeg hentede ham i dag - efter 4 timer...


Tristans knage - dette billede gjorde mig meget bevidst om, at jeg altså er
nogens forælder! Det lyder skørt, I know...


T er en sæl, det er lidt sødt!


I onsdags havde T sin anden dag, og der havde vi aftalt at vi skulle gå fra ham i 45 min, så vi afleverede ham, og snakkede lidt og så gik vi. Jeg må indrømme, at jeg var en smule ængstelig for hvordan han ville reagere, men da vi kom tilbage 45 min. senere, blev vi mødt af en lille dreng der sad og spiste frugt og spiste rugbrød, og ikke ænsede vores genkomst.
Pædagogerne roste ham, og sagde at han var super sej, han havde været helt rolig og leget videre og ikke lagt mærke til at vi var gået - så føler man sig elsket ;) ha ha ha... arj, men da han så endelig opdagede vi var der igen, så skulle han hele tiden være hos mig, det er lidt skørt, men tænker nok også meget normalt?

Siden det var gået så godt og uden nogen dikkedarer, så mente de at vi bare skulle komme med T her til morgen kl.08.30 og så skulle han sove sin formiddagslur der, og efterfølgende spise frokost, derefter ringede de til os, og sagde vi kunne komme og hente ham.
Igen havde jeg været lidt ængstelig med, hvordan han ville tage det med at falde i søvn i en fremmede barnevogn, et fremmed sted? Igen blev vi mødt med masser af ros, han havde simpelthen hygget sig hele morgenen, fået sin formiddagsflaske og puttet, der havde han brokket sig en lille smule, men efter at være blevet rokket lidt, så faldt han i søvn, og sov 1½ time! Da vi kom, havde han spist det meste af sin madpakke og var i et så dejligt humør :) Så ved man bare at man har fundet det rette sted!

Planen for resten af indkøringen er at han i morgen og på mandag gentager samme rutine som i dag, og så fra på tirsdag af, hedder det sig 08.30-09.00 - 14.00, det er virkelig et nyt kapitel der nu folder sig ud, men hvor er jeg dog lettet over, at det er gået så fint, jeg havde, som altid, frygtet det værste, og som altid, gør T mig til skamme - han er fanme en skøn unge!

Næste gang jeg opdaterer med indkøringen bliver på tirsdag, for der starter hverdagen ligesom, og grunden til at han skal være der i det antal timer, til trods for at jeg ikke har et job, er simpelthen: 1) for at give ham en stabil rytme/rutine 2) at jeg får nogle timer til at skrive ansøgninger uforstyrret hver dag. Føler mig som en dårlig mor, at jeg sådan smider mit barn i institution, selvom jeg går hjemme hver dag, men T skal jo også ud og være blandt andre børn, og stimuleres på en anden måde end bare sammen med mig, han var helt sikkert klar til det her vuggestue-halløj!

Nok om det, nu vil jeg snart smutte i seng, og nyde at T i disse dage sover som en drøm - ahhh...

- Maj :D

1 kommentar:

  1. Godt at høre, at han er faldet godt til, og at personalet virker søde og kompetente. Det må være dejligt, som forældre - at det jo trods alt er mange timer om dagen, i flere år, han skal bruge der (:
    Bliver helt nostalgisk når jeg ser "sæl"-billedet, kan huske jeg selv boede på "Snemanden" i sin tid (;

    - Anne

    SvarSlet