mandag den 23. september 2013

Turen gik til Esbjerg og Langeskov...

Lørdag startede med dette morgenbord...


I lørdags gik turen til Esbjerg, min veninde og jeg skulle besøge vores eks-kollega, som er flyttet til det Jydske ifb med hendes arbejde - og siden vi skulle afsted sådan lidt tidligt, havde jeg arrangeret et lille morgenbord med nybagte boller og brunsviger, startskuddet på en dag med mad i overflod!


En fin værtindegave: Lækkerier fra H.J Hansen og "Byg-Selv-Æblekage"

Esbjerg er en by jeg aldrig har besøgt, men den er ret hyggelig, og min veninde (hende som er flyttet dertil) er rigtig begejstret for den, og er faldet godt til, så det er jo skønt at se, selvom jeg savner hende her i Odense ;) Noget som vi dog grinte en del af, var da Esbjerg åbenbarede dette syn:

FØTEX - som det så ud for 15 år siden... men ikke i Esbjerg ;)

Grunden til vi synes det er så sjovt, er fordi vi alle tre har arbejdet for Dansk Supermarked i mange år, og har fulgt med i de mange ændringer der er sket, så lidt arbejdsskadet er man vel ;)


Da vi ankom til vores veninde, diskede hun op med den ene lækre ret efter den anden, åh altså, mit madhjerte sukkede med velbehag:

Moules, Tapas og Pizza = Food Heaven!


Se lige denne tallerken, den er da en fancy cafe værdig - hvis I spørger mig!

Der var bare alt hvad hjertet kunne begære af lækkerier, og vi sad også længe og spiste, snakkede, hyggede og spiste noget mere! Senere diskede hun op med slik og den lækre dessert pizza, som bestod af marcipan, mørk chokolade, appelsin, ricotta, friske figner og honning!
Selvom vi ankom til frokost, så var der ingen af os der var sultne overhovedet, da vi trillede hjem til Odense kl.20.30 - puuuhhhh...

Søndag gik turen til det meget eksotiske Langeskov, hvor min venindes søde datter skulle fejres, hun fyldte nemlig 1 år i sidste uge, samme uge som hendes far, så ham fejrede vi også - lidt ;)
Og sørme om jeg ikke blev budt på tapas igen, men hey, det kan man bare ikke få nok af:



Den søde fødselar kan lige anes nede i hjørnet, og efter dette billede blev taget
kom der sørme også nogle meget lækre pizzaer på bordet!


Det var så hyggeligt, og børnene opførte sig eksemplarisk, og der var altså 4 styks... der er ikke meget vild ungdom tilbage i mit liv, men ærlig talt, så savner jeg det ikke synderligt, og jeg er også en anelse for gammel til den slags ;)

Nu venter der en dejlig uge forude, som jeg skal nyde til fulde, for fra i næste uge, kommer mit liv til at se drastisk anderledes ud! Håber I har haft en dejlig weekend, og har nydt mandagen, så meget som man nu kan det :)

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar