torsdag den 26. april 2012

Salat med appelsin og saltlakrids...

Smuk salat der gør glad og smager fantastisk!


I denne uge tog Manden og jeg en afstikker til mine svigerforældres sommerhus i Båring, til dem som ikke kender så meget til de (meget) små byer på Fyn, så ligger Båring 12 km fra Middelfart.

Sommerhuset ligger helt ned til vandet i en skov, så der var ikke noget net og vi havde heller ikke noget tv - så på alle måde fik vi trukket stikket ud og slappet af - åh hvor var det bare skønt! Men når man nu fejrer en veloverstået praktik med lidt ferie med min Mand, så skulle der også laves lækker mad, og i mandags havde jeg taget en lammekrone med som blev marineret med ramsløg og rosmarin og derefter lagt på grillen, mums det smagte så fuglene sang! Af en eller årsag er billedet af min tallerken gået tabt, så I må tænke jer til den lækre lammekrone... men I kan mæske jer i synet af en virkelig god salat, enkel og laber!


Tak til min kære veninde for at introducere denne smagssensation for mig!

Det er en såre simpel salat, bestående af blandet salat, appelsin, granatæble og saltlakrids. Jeg valgte de bløde saltlakridser fra Panda, og skar dem i fine bidder, som gjorde at de ligner lidt små blomster. Manden var meget skeptisk ved synet og udsigten til at spise lakrids i sin salat, men måtte give mig ret i at det smagte helt fantastisk sammen, de søde appelsinger med de syrlige granatæbler kombineret med det salte lakrids - prøv det og I vil ikke fortryde det!

Det vil være synd at putte dressing på, jeg klemte appelsinssaft ud af den skræl jeg skar af og skar appelsinbådene direkte over salaten, så alt overskydende saft falder ned i salaten - mums...

I morgen kommer der lidt lette frokostretter vi mæskede os i :)

- maj :D

8 kommentarer:

  1. Åhhhh hvor er den bare sexet, den salat!!!
    Det må jeg liiiige huske på, tror jeg. Den er hermed bookmarked! :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød :D
      Jeg sendte dig faktisk også en lille tanke da jeg lavede den, regnede med at den ville falde lige i din smag, du har et lige så stort lakridselskende hjerte som mig ;)

      - Maj :D

      Slet
    2. Lolz - ja, jeg skal helt klart se på det her. Du skulle næsten linke til den på Johan Bulows facebook-side?!
      Man kan jo bare bruge lakrids 2 istedet! :-D

      Slet
    3. Det kunne da være jeg skulle følge dit råd :) Og Lakrids 2 ville være perfekt til salaten... Mmmm...

      - Maj :D

      Slet
  2. Ej hvor kreativt! :D
    Og så er jeg bar kæmpe fan af lakrids, så jeg gemmer lige den her salat, for den må da bare prøves :)
    Håber I havde en rigtig god tur i sommerhus, søde Maj :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh Tak Anne, jeg tyvstjal dog ideen fra min veninde, som bød på den, til hendes fødselsdag :D
      Vi havde en absolut fantastisk tur i sommerhus, hyggede, spiste og fik slappet max af!

      - Maj :D

      Slet
  3. Hæhæhæ, hvor er den skæg! Jeg glippede altså også med øjnene, da jeg så den :-D
    Meget festlig salat!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er ikke den første ;) jeg serverede den både for Manden og senere for hans kusines familie, og de var alle skeptiske - til de smagte den! Og så var de solgt, ha ha ha... Man skal bare give den en chance ;D

      - Maj :D

      Slet