fredag den 27. april 2012

Små frokostretter...

Tre lækre frokostretter :)

Når man er i et lille sommerhus ude i skoven, og intet tv eller net, så får man hygget, læst, trænet OG stadig have tid til at lave en masse lækker mad! Det var ret fantastisk... Tirsdag, efter vi havde trænet 1½ time, synes jeg at vi skulle have en dejlig frokost, så det blev til disse tre retter:

Disse ruller bliver jeg aldrig træt af...



Disse vietnamesiske ruller har jeg lavet maaaange gange, og denne gang blev de fyldt med salat, mango og rejer og serveret med en soja/ingrfær dip.

Rejesalat i salatblade


Rejesalaten blev lavet af følgende ingredienser:
  • Rejer
  • Creme fraiche
  • Ketchup
  • Salt, peber
  • Krydderurter (bare dem som er til rådighed)
  • Lidt citronsaft
  • Evt. lidt worchestershire sauce, kan undlades.
  • Mango og agurk (til at give lidt knas og sødme, og fordi jeg havde en rest der skulle bruges...)
Alle ingredienserne blandes sammen og smages til, lad stå og hvile indtil servering, læg først rejesalaten på bladene lige inden de skal spises.

Røget makrelsalat

I Båring er der en lille fiskehandler, hvor vi fik en stor røget makrel til sølle 25 kr., og da vi ikke kunne spise hele fisken, lavede jeg halvdelen om til en makrelsalat.

Ingredienser til Makrelsalat:

  • Røget makrel
  • Creme fraiche
  • Mayonnaise
  • Citron
  • Salt og peber
  • Krydderurter
    • Jeg brugte:
      • Persille, purløg, ramsløg, forårsløg
Alle ingredienser blandes sammen og jeg serverede den på en bund af rucola og avocado.

Mine små frokostretter er præget af at jeg brugte alle de rester jeg havde taget med i sommerhus, samt hvad vi lige havde handlet, så der er plads til forbedringer ;)

- Maj :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar