torsdag den 16. januar 2014

Pludselig er jeg mor til en 1 årig...

eller så pludseligt er det jo slet ikke... For det var jo i julen, og vi stressede alle med nyligt overstået juleaften og skulle gøre klar til julefrokoster! Sådan ser vores verden ikke ud mere, vi har sagt til familien at d.25 dec. fremover vil være hellig, så vi kan slappe af, og forberede den kommende fødselsdag d.26, og det er en beslutning jeg er rigtig glad for!

Det betyder også, at vi ikke længere er disponible for særlig mange julefrokoster, men ærlig talt, så betyder det ikke, det helt vilde i min bog ;)

Det er meget vigtigt for mig, at Tristans fødselsdag er en særskilt begivenhed, og ikke en del af julen, så hos os, er julen altså slut d.25, og frem kom fødselsdagspynten...

Vi havde en dejlig fødselsdag, de allernærmeste, undtagen to, kom og fejrede ham, og det var sådan en dejlig dag, jeg vil lade (de mange) billeder tale for sig selv (næsten):


Stor koncentration, når der skal pakkes gaver op! (Det var et par fine Converse, som stadig er for store)


Der var højt humør og tid til fjol!
Jeg havde pyntet op med flag, 1 års bannere, balloner og serpentiner :)


Bordet dækket og klar til de søde gæster...


Pyntet med konfetti - som forestiller 1-taller, de var overalt efterfølgende ;)


Bordet, nu med mad! For at gøre det lidt enkelt og nemt, så havde vi valgt at traktere med oste/pølsebord.


Mange lækre oste, og et fad med Bruschetta...


Bagerst var der lidt til de små: coctailpølser, hjemmelavede frikadeller, leverpostej og grøntsager (gulerødderne var til min store nevø på 4 år).
I forgrunden melon og håndskrevet skinke!


4 forskellige spændene pølser, købt til ved julemarkedet i Odense, samt dadler og pølser i svøb, en vildsvine pate, grillede peberfrugter og blandede oliven. 

 
Til dessert var der lagkage, her til de voksne med fyld af råmarineret frugt, creme, og chokomousse, samt knuste rutebiler.


Tristan fik sin helt egen lagkage, hvor bundene bestod af havregryns/banan pandekager, hindbærmousse blendet med dadler for sødme og banan i skiver, pyntet med flødeskum og blåbær...


Store fætter Noah, hjælper med at puste lyset ud, mens T prøver at hapse et blåbær...


Tristan var ikke just imponeret over sin moders kreative evner, med en sukkerfri lagkage ;) men jeg smagte den, og den var ret god!

Vi havde inviteret til frokost, således både gæster og Tristan ville få noget ud af hinanden, T blev lagt i seng og sov som en sten, mens mor tørrede en lille tåre bort, ved tanken om, at hendes lille baby, pludselig var en stor dreng... 

- Maj :D













Ingen kommentarer:

Send en kommentar