fredag den 17. september 2010

Filmaften...

eller rettere filmdag :)
I dag har jeg bare haft en off dag, min krop har været så øm efter stram op og pilates onsdag, at jeg ikke har kunnet noget som helst - så jeg blev nød til at aflyse min latinmix time i dag og i morgen - ihh hvor er det bare træls!
I stedet blev det til hygge med Manden, han kom og hentede mig fra skole, og så tog vi i Blockbuster og lånte film - det blev til tre film for en flad hund:

* The Blind Side
- filmen som indebragte Sandra Bullock hendes Oscar

* The Lovely Bones
- Med Mark Whalberg, Stanley Tucci, Rachel Weisz og Saoirse Ronan

* Kick Ass
- Marvel Tegneserie gone movie, som er blevet så populært her på det sidste...

Indtil videre har vi set denne:
Og nej hvor er det bare en fantastisk film, den SKAL bare så meget ses. Jeg kan godt forstå at Sandra Bullock blev nomineret og vandt en Oscar for rollen som Leigh Anne Tuohy, den er bare så god og rørende. Nogen vil måske sige den er for amerikansk og sentimental, men jeg synes den er helt som den skal være!

For dem som ikke kender den, fortæller "The Blind Side" historien om NFL spilleren Michael "Big Mike" Oher. Umiddelbart lyder det lidt zzzzz for os piger, som tænker: "Geeeez endnu en film om Football", og jo, den handler selvfølgelig meget om football, men først og fremmest handler den om Michael Oher, hans svære ungdoms år, hans vej til NFL og ikke mindst det smukke forhold mellem ham og hans nye familie.

Jeg vil ikke afsløre en hel masse om filmen, for det ville være synd for dem af Jer der gerne vil se den, men tro mig, den er virkelig seværdig. Der er så mange rørende og fine scener i filmen, og Quinton Aaron som spiller Michael Oher, gør det superbt. Hans kropssprog og mimik er helt eminent, og han har ikke mange replikker i denne film, men hold op hvor kan han få formidlet et budskab uden dialog - så fantastisk!

Ja, der er ingen tvivl om min begejstring, og det er nok mest fordi jeg ikke synes den så, så god ud, men hvor er jeg altså bare glad for at jeg fik den oplevelse med!

Lige nu har vi set halvdelen af "The Lovely Bones", men nu skal vi lige have noget mad - Manden er ved at varme hjemmelavet oksekødssuppe til mig, vi havde en pose i fryseren som jeg havde lavet, fra bunden, for noget tid siden - Muuums :)

- Maj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar