lørdag den 19. november 2011

Filmperler...

Jeg elsker film - det er jo ikke en hemmelighed, og jeg har en meget, meget bred smag, men har helt sikkert nogle præferencer i forhold til at jeg meget sjældent ser Gysere (jeg får seriøst mareridt, og jeg er i forvejen mørkeræd... ja, ja mere voksen er jeg vidst ikke!), Social Realisme og Krimi (Millennium Trilogien er nu en undtagelse :D)
Derimod elsker jeg at slænge mig på sofaen og se tøsefilm og komedier, af den simple grund at jeg ikke behøver at tænke for meget. Psykologiske thrillere, Art film og Drama nyder jeg også i stor stil - men hvis jeg skal være helt 100% ærlig over for Jer, så er min favorit genre - DISNEY tegnefilm og Fantasy/Eventyr :D Åh ja, der bor en lille prinsesse inden i mig!

A propos små prinsesser der bor inde i én, så skulle dette indlæg egentlig handle om nogle filmperler, som jeg helt bestemt kan anbefale:

Beklager kvaliteten af billedet...


Guy Pierce, Terence Stamp og Hugo Weaving, de udlever måske
ikke helt en prinsessedrøm - nok mere as Queens ;D

Jeg elsker denne film, og jeg kender ikke særlig mange i min omgangskreds der har set den! I Australien har den kultstatus og hovedrolleindehaverne er faktisk mest kendte for nogle meget macho-roller, men I 1994 så de altså således ud :)
Hvis I ikke har set den, så skynd Jer at gøre det! Den er ikke mindre end fantastisk, og man finder sig selv i at skraldgrine op til flere gange, og hvis det ikke er nok, så bare for at få en chance for at se Hugo Weaving (LOTR, Matrix) i kvindeklæder mens han mimer sig vej gennem den australske ørken! Det er bare KLASSE!

Wesley Snipes, John Leguizamo og Patrick Swayze -
dette kan simpelt kaldes Priscilla i en Amerikansk udgave...

To Wong Foo Thanks for everything, Julie Newmar er egentlig ikke en filmperle som sådan, for den når ikke rigtig Priscilla til sokkeholderne - jeg synes Priscilla er langt mere elegant og nyskabende end denne amerikanske version fra 1995!
Jeg skal lige slå fast, at denne film er IKKE en remake, men hovedhistorien er meget lig Priscilla og karakterene minder også meget om hinanden!
Så selvom jeg ikke finder den lige så god som min første transvestit film, så er den nu herligt underholdende og at se Wesley Snipes i korte kjoler og lange negle, det er en oplevelse! Han er ikke lige så overbevisende som Patrick Swayze, som faktisk er en meget flot kvinde! 

Disse lange smukke ben, de tilhører selvfølgelig en MAND!
Det passer jo ret godt ind i mit tema ;)

Kinky Boots er baseret på en sand historie, hvor ejeren til en skofabrik må tænke i mere kreative baner for at redde sin fabrik - og I kan nok godt regne ud, hvilke baner der bliver tænkt i ;)
Det her en sjov og tankevækkende lille film, jeg har set den to gange, og har været lige underholdt hver gang :D Så skulle den blive vist på tv så se den, I vil ikke fortryde det - hvis I altså kan lide lidt skæve, sjove britiske film!

- Maj :)

3 kommentarer:

  1. Elsker britiske film, og elsker sko, så begge forenet i 1 film lyder da helt fantastisk! :-)

    SvarSlet
  2. Hehe, jeg har set drag is the drug, og den er virkelig god:D

    SvarSlet
  3. En håbløs romantiker: Jamen så er "Kinky Boots" da lige noget for díg ;D Jeg fandt den hvertfald temmelig underholdende :D

    Lone: Ja "Priscilla" er virkelig god, og jeg kan ikke anbefale den nok! Jeg nyder den HVER gang ;)

    - Maj :D

    SvarSlet