torsdag den 8. december 2011

Ugens Biotur: 50/50...

Årets film! Eller hvertfald en af de bedste...



I aften har jeg været inde og se en vaskeægte filmperle! 50/50 er en drama-komedie om et så tungt emne som kræft!
Ja, jeg lokkede min veninde med ind og se den, hun synes nu ikke jeg solgte den så godt med den ovenstående beskrivelse, men jeg lovede hende at den var god og at den ville overraske hende positivt - og som altid holder jeg hvad jeg lover!

Den var SÅ god! Hvis I ikke har set den, så gør det! Der er virkelig mange gode skuespillerpræstationer med i og en virkelig god og rørende historie.

På rollelisten ses
  • Joseph Gordon-Levitt som den 27 årige unge Adam, som får konstateret en ondartet svulst på rygsøjlen - cancer!
  • Hans bedste ven spilles af det komiske talent Seth Rogen, det eneste der irreterer mig ved ham, er at han åbenbart kun kan spille en slags sjov: Halv lummer og højrøstet! Jeg synes han er fremragende, men vil gerne se flere aspekter af ham, for jeg er sikker på at de er der!
  • Bryce Dallas Howard (Niceville), som spiller Adams kæreste
  • Anna Kendrick (Twillight), hans psykolog
  • Anjelica Houston (Familien Adams), Adams mor
Der er måske mange af jer som synes at kræft er et tungt emne at skulle overvære en hel film igennem, og guderne skal vide at social realisme på ingen måde er min kop the, jeg holder mig fx langt væk fra film som "En Familie" som også omhandler kræft.
Mange gange, når  man ved at en film omhandler et dystert og tungt emne, så har det en tendens til at afføde at man ikke kan abstrahere fra det, og lader det tage al fokus- men lige i denne film, så blev det aldrig et problem.

Det er svært at skrive alt for meget om den, da jeg ikke har lyst til at røbe for meget, men jeg vil love jer, at ser I den, så vil I ikke forrtryde det, og der vil blive grint - meget, krummet tæer og ikke mindst grædt! Er man af den sentimentale type, så tag en pakke kleenex med, den hiver i tårerkanalerne!

Den har ikke fået særlig meget omtale, så jeg håber at jeg kan brede det "glade" budskab, og få nogle af jer søde læsere ud i biografens mulm og mørke!

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar