torsdag den 4. april 2013

Asiatisk mad...

er noget jeg holder rigtig meget af, om det er sushi, indisk curry, friske vietnamesiske ruller eller hot thai! Det er så fantastisk alle de smagsgivere man bruger i det asiatiske køkken, og ofte er det også utrolig frisk og ikke mindst lækkert.

Jeg har ikke fordybet mig specielt meget i mit køkken eller madunivers siden jeg blev mor, og jeg vidste godt at jeg ikke ville få den samme tid til at eksperimentere, hygge og planlægge som før, men lidt mad er det altså blevet til :) Det handler altid om prioritering, så selvom jeg nogle dage er så træt at jeg knap kan hænge sammen, så er det alfa omega for mig, at vi får mad - og helst ordentligt mad på bordet. Men for ikke at lyde så hellig, så er der altså også været dage med nemme (ikke altid billige) løsninger, hvor vi enten har spist rugbrød eller bestil take out.

Men det der slår mig, er at jeg ofte er vendt tilbage til noget der har rødder i det asiatiske køkken, specielt salater, da det er nemt, lækkert, sundt og smagfuldt:

Hjemmelavede forårsruller, som blev penslet med lidt olie og bagt i ovnen - stadig super sprøde!
Serveret med en nudelsalat vendt i en krydret peanutdressing og toppet med koriander - MUMS!


Asiatiske kødboller, grøntsags/nudel wok og spicy agurksalat


Thai-Beef salad med masser af grønt og granatæbler


Vietnamesisk braiseret svinekød i en karameliseret sauce, serveret med æg, spicy agurkesalat
og sprøde gulerødder - SÅ lækkert!


Lækker takeout: Marineret svinekød, ris, krydderurter og en forårsrulle, ikke dårligt!


Snyde sushi (der er ingen ris og det er lavet på røget laks...)

Uhm når jeg ser på retterne, så forstår jeg godt at det er noget jeg vender tilbage til, for det ser da ret indbydende ud... specielt den der thai-beef salad er supernem at lave, og man kan jo bruge det protein man lige har, har mange gange også lavet det med tigerrejer.

Nu hvor jeg er så dårlig til at opdatere bloggen med jævne mellemrum, så er jeg tilgengæld rigtig god til at opdatere inde på Instragram: majb81 - der poster jeg billeder dagligt, både mad, trivialiteter og ikke mindst Tristan :)

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar