mandag den 18. oktober 2010

Vinsmagning og Sløj Søndag...

Det er jo bare typisk, når nu man har ferie, at man så bliver ramt med en eller anden form for virus eller bare ren og skær udmattelse?!?

Fakta er hvertfald, at jeg i dag har været utrolig sløv og slap! Først troede jeg, at det var fordi vi var til vinsmagning hos vores venner igår aftes - men det viste sig hurtigt at det var lidt mere end det... Jeg tog dog ud og trænede i eftermiddags, for det trængte jeg til, men da jeg kom hjem, blev jeg grusomt straffet - og har dermed ligget under dynen resten af denne skønne efterårssøndag :S :S

Det betød at jeg også måtte aflyse vores sushi/MAC date med mine skønne MØ medstuderende, det var jeg ikke meget for, men når min krop reagerer som den gør, så gør jeg bedst i at lytte til den - for ellers hævner den sig på det grusommeste!!

Optur i går var, at Manden og Jeg havde de bedste vine med til vores vinsmagning - det er jo ret sjovt, når nu der ikke er så meget vinkyper over mig eller Manden for den sags skyld :D
Jeg ved ærlig talt ikke meget om vin, så det er altid lidt med hovedet under armen og et skarpt øje på en sjov titel eller en fin label der afgør, hvilken vin jeg vælger...! Anywho, Manden og jeg tog ned og viste vores loyalitet til min arbejdsplads (snart x-arbejdsplads...) og prøvede at finde 2 forskellige vine fra USA, og det viste sig faktisk at være en smule svært, men vi gjorde det!

Dette var Mandens valg: "Sutter Home" fra Californien, Cabernet Sauvignon




Og dette var min fra "Leaping Horses vineyards",
men min var ikke en Chardonnay, men en Cabernet Sauvignon

Mandens vin var den der høstede flest roser og point, og den var sjovt nok også den billigste, tror vi gav omkring 32 kr. for den.
Min kom ind på en flot 2. plads, og kostede hele 57 kr. i Bilka :D - Jow Jow, who knew at vi ville have de to vinder vine med! Hvertfald ikke de andre, som er mere velbevandret i vinverdenen og går til vinsmagning! Præmien til vinderen var en fin lille pokal, som skal være en vandre pokal til næste gang vi skal have smagning af en eller anden art, så det ikke altid er vin - men måske øl eller champagne! Men det er noget taberen bestemmer, da det er denne der skal stå for det næste arrangement, virkelig sjovt og rigtig hyggeligt!

Når alt dette er sagt, så har jeg dog alligevel nogle foretrukne rødvine, min all time favorites er: Valpolicella og Shiraz, det er gode vine :D men skal sandheden frem, så er jeg mere til en lækker frisk Rosé vin eller en frisk og sødmefuld og helt kold hvidvin! Men det er altså bare lidt mere voksent med rødvin - ikke??

I morgen står den på pakning af kuffert, for vi skal indtage mine svigerforældres hus, da de er i sommerhus i denne uge, så vi skal lege husejere og nusse katten til døde - det er jo hygge! Og ikke nok med det, så har jeg booket mig på hele TRE hold i morgen:
* Retromix
* Latinmix
* Stram Op

Yep, det er alvor dette her, mor her skal være stram i kødet og i form til sommerens komme, kan ikke mindes hvornår jeg sidst har været på stranden og følt mig lækker - det håber jeg sker til sommer!

Nu vil jeg snart se dyner - og nyde tanken om at kunne sove længe, hurra hurra hurra!

- Maj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar