onsdag den 8. december 2010

Julebagning - fortsat...

I går var min veninde og jeg vel ambitiøse omkring vores julebagning, så vi nåede heller ikke at bage det hele, men det meste, så jeg beholdte rådejen og bagte de sidste brunkager og jødekager her til morgen - man er vel total overskudsagtig, når nu man har fri fra skole... Ikke nok med det, så har jeg været tidligt oppe, og nå en times "Stram Op", så det har været med god samvititghed, jeg lige smagte på nogle af kagerne i dag!

Alle mine fine kagerdåser kom i brug, for vi fik dælme bagt en masse kager!
Jeg har aldrig ejet en kagedåse før, men disse her er arvestykker
fra Farmor som desværre gik bort i sommers...


Denne her er min favorit, for den er bare så fin, og gammeldags, og Farmor var også
meget glad for den - så den rummer også en del sentimentalværdi!


Indeni gemte der sig vanillekranse, nej hvor vil jeg gerne have en kødhakker,
når jeg laver disse kranse, men helt ærligt, det er kun en gang om året...


Den anden gammeldaw's kagedåse, den er fra London, og Farmor fik den af
Bob (hendes svoger, gammel engelsk soldat) i 70'erne, købt i Harrods :)


Inden i den gemte der sig lækre brunkager, som var blvet en anelse for store,
men pyt med det, når bare smagen er i orden!


Disse tre hjerteformede plastik kagedåser, er der ingen historie gemt i,
men de er dog meget praktiske, selvom de ikke er kønne ;)
Og i dem var det klejner, pebernødder og havregrynskugler...


Og til sidst jødekager, som ikke blev helt så kønne som jeg gerne ville have,
men det er bare vidnesbyrd om, at de er "all homemade"!

Så I kan godt se, at vi havde virkelig været effektive, det I ser på billederne, er jo kun halvdelen af den mængde vi lavede igår, min veninde fik faktisk over halvdelen med hjem, og her til morgen blev det til 2 plader brunkager og 3 plader jødekager - tak for kaffe der er kage nok nu!

Jeg har samlet 2 bøtter til svigermutti og svigerfar, de elsker småkager, men har svært ved at nå at bage dem - så er det godt de har mig ;) ;)
Der er også blevet pakket en goodiebag til en af mine kammerater, så de vækker sørme jubel de småkager!

Det var alt for nu, tror jeg vil tage mig en lille morfar, for nu er jeg ikke særlig overksudsagtig mere - G A B!

- Maj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar