torsdag den 13. september 2012

Afternoon Tea med yndlingstøserne...

Snakken gik, hyggen spredte sig og det var bare en alle tiders skønne dag!


I tirsdags havde jeg fint besøg af de sødeste piger, vi var 5 piger som fandt sammen og havde det herligt på studiet, og de har helt sikkert en stor del i at jeg klarede det så fint på mit studie, for de var der altid til at holde ens humør oppe, og var jeg i tvivl om noget var der 4 andre hoveder der kunne sætte mig ind i det - specitelt når det galt global økonomi - YDRK!

Vi var desværre kun 4 igår, da den 5 bor i KBH nu, og ikke lige havde mulighed for at komme til Odense på en hel almindelig tirsdag... Jeg havde inviteret til afternoon tea i anledning af at jeg har haft fødselsdag og ikke mindst fordi det var så lang tid siden vi alle havde været samlet sidst, jeg har skam set pigerne hver for sig op til flere gange siden vi blev færdige, men samlet har vi ikke været længe - desværre!

Menuen stod på dette:


Fad nr. 1 med fingersandwiches...

Til en rigtig afternoon tea hører der sig jo små fingersandwiches, og det skulle der jo også være her, på dette fad er der to varianter:
  • Agurk, Philadelphia, karse, salt og peber, skåret på langs
  • Laks, Philadelphia, purløg, salt og peber, skåret til firkanter

Sandwich fad nr. 2...

På fad nr. 2 var der:
  • Hønsesalat med æble og bacon, skåret i trekanter
  • Tunsalat med majs og avocado, skåret som firkanter
  • Æggesalat, skåret aflangt
Alle salaterne var hjemmelavede og smagte forrygende, og det må pigerne også have syntes, for fadene blev (næsten) tømt ;)

Portionsanrettede blommetrifli


Blommetriflien bestod af blommegrød lagt i lag med knuste makroner og vanille/flødecreme og toppet med havregrynscrunch med hasselnødder og honning.


Cake-heaven!


Man kan jo ikke have kage nok til afternoon tea, så der var da også lidt mere til den søde tand:
Det sidste fad, som I måske kan ane forrest på det øverste billede, var fyldt med 3 små skåle der indeholdte mandler dækket med hvid chokolade, mandler med lakrids og rosiner overtrukket med chokolade, og til sidst var der hjemmelavede apple and peanutbutter squares.

Som prikken over i'et fik vi selvfølgelig te og lemonade til at skylle alt maden ned med!

Det var simpelthen en skøn dag/aften, og der blev talt så meget at min ene veninde næsten blev hæs, ha ha ha... og ikke nok med det gode selskab, så havde de alle taget de skønneste gaver med, som jeg viser senere!

Jeg føler mig meget beriget med så mange fantastiske mennesker i mit liv - jeg ved jeg har skrevet det før, men det kan ikke skrives eller siges ofte nok!

- Maj :D

4 kommentarer:

  1. Årh Maj, jeg gad da virkelig også godt være veninde med dig!! Hold nu magle noget lækkert mad du disker op med... Nam nam! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh hvor er du sød :D Tusind tak!
      Det er ikke så svært når man har så gode veninder som jeg har, og de klager dælme sjældent (rettere aldrig :D)!

      - Maj :D

      Slet
  2. Blommetrifli! Det er jo alt for længe siden, at jeg har fået det! Og sikke et party på en tirsdag - dejligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker også bare blommetrifli, og den smagte skønt :D

      Tirsdage er totalt undervurderede - det er en god dag at holde party på - hæ hæ...

      - Maj :D

      Slet