søndag den 16. september 2012

Ugens fraklip...

Jeg er virkelig dårlig til at blogge om alt det jeg tuller rundt og laver i mit køkken, specielt nu hvor jeg har så megen tid til at opholde mig i det!
Jeg tager dog altid billeder, skulle jeg nu få tid/lyst til at blogge om det, men det er dog sjældent at jeg får taget mig sammen, istedet har jeg planlagt at der skal være et indlæg der hedder "Ugens Fraklip" - det er ikke sikkert at det bliver ugentligt, nogle gange kan det også blive månedeligt, nu må vi se...



Favorit snack pt. Smuk og lækkert!

Yndlingsfrokost for tiden, tunsalat med avocado samt cheddar/chili bagel


Rødspættefilet med persillesauce - SÅ godt!!


Sommerhushygge med flødekartofler og kotelet fyldt med abrikos og timiansmør


Frokost i Vejle


Søndag er vores restedag, og i denne omgang røg den på biksemad!
Jeg havde rester af kartofler/gulerod tilbage fra rødspætterne, samt koteletter fra sommerhuset,
cocktailpølser var lige at fiske op af fryseren og æg har vi bare altid i fryseren!


Jeg sylter - rigtig meget!

I disse tider hvor jeg er jobsøgende, har jeg jo masser af tid og det går med at sylte til mig selv, men lige så meget til familie og venner! Jeg har hvertfald forsynet den nærmeste omgangskreds med marmelader, chutneys, applebutter og sirupper...
På ovenstående billede er der syltet til flere værtindegaver, der er syltede grønne tomater, blommemarmelade og æble/blomme/ananaschutney - chutney er en virkelig god måde at få brugt lidt runken og kedelig frugt ;)

Jeg håber I vil tage godt imod mine fraklip, og skulle der være noget af det I ønsker en opskrift på - så smid en kommentar og jeg skal se om jeg kan få det gjort ;)

- Maj :D

1 kommentar:

  1. Hyggeligt - ja, man har meget tid som jobsøgende, det kan jeg skrive under på!
    Nyd tiden og brug den også gerne konstruktivt til at gå til nogle forskellige arrangementer og netværksmøder - det er dem du skal udnytte bagefter, når Baby er kommet ud og jobbet skal hentes ;-)

    SvarSlet