søndag den 26. august 2012

Bar Snik Snak...

I fredags havde jeg en kæreste date med Manden inde på Bar Snik Snak, det er en nyåbnet restaurant i Odense som er en Tapas/Vinbar. Prislejet er yderst rimeligt samt en super god service, så kan man ikke bede om meget mere, nå jo, måske noget lækkert mad ;)

Jeg fik desværre ikke taget så mange billeder, da Manden er mega træt af at bo sammen med en blogger, som forhindrer ham i at spise når han er sulten, så mange af de billeder jeg reelt fik taget var nogle med Mandens grådige hånd ind foran maden, så jeg gav mig, og knipsede nogle hurtige!

Det der er forrest i billedet er ikke is... ha ha ha...


Det var kun med nød og næppe jeg fik taget dette billede, for det var Mandens vagtelæg i kan
se i forgrunden og han var meget S U L T E N!


Da det var første gang vi var derinde, spurgte jeg den søde tjener hvor mange tapas hun ville foreslå til et aftensmåltid, og hun sagde 3-4 stykker, hvilket også passsede til det vi havde forventet.

Manden bestilte dette:
  • Vagtelæg med ristet rugbrød og kryddermayo samt snittet fennikel
    • Vagtelæggene var kogt til perfektion, let smilende og smagfulde og passede skønt med den lidt fede kryddermayo og den knasende fennikel
  • Charcuterifad
    • 5 lækre og delikate pølser/skinker som var friskskåret og på ingen måde været i nærheden af vakuum
  • Manchego og Tallegio
    • Smagfuld manchego, ikke helt så kraftig i smagen som den kunne have været og en lækker blød tallegio som blev serveret med en yderst delikat tomatmarmelade
  • Brødkurv (som vi delte)
    • Store humpler af forskelligt brød, både lyst og mørkt serveret med god pebret olivenolie og økologisk smør
Jeg bestilte:
  • Brandade af torsk med tomat/chili dip
    • Denne ret var lidt skuffende, brandaden havde en fin smag, og torsk smager jo ikke så kraftigt, men jeg havde håbet på en god kraftig dip, som mest smagte af tomat og intet chili.
  • Muslinger i kold safranfløde
    • En lille ret som jeg ved første syn blev ret skuffet over, men da jeg bed i de perfekt kogte muslinger og den lækre safran fløde var jeg solgt, nøj hvor var det godt! Men det var godt at retten ikke var større, for den ville havde været for fed i længden.
  • Lammeterrine med fentziki
    • Her var der tale om endnu en vinder, Manden fik en bid af den og var også totalt solgt, det var et stykke af himlen, og jeg skal helt sikkert lege med at lave en fentziki.
  • 2 slags hummus
    • Jeg elsker hummus, og kan ikke dy mig hvis det er på menukortet for at bestille det, og det smagte også rigtig godt, og var lidt groft, hvilket jeg også fortrækker, det var det gode, det dårlige var at rødbedehummussen ikke rigtig smagte særlig merget af rødbede, men mere som en almindelig hummus farvet rød.
Til maden fik jeg en rigtig lækker juice med hindbær og ingefær, den var så lækker og forfriskende, og Manden drak ½ liter Kronenbourg, og ydermere var der helt gratis isvand, som man kunne tage oppe ved baren, det er efterhånden et sjældent syn at man ikke skal betale i dyre domme for vand! Vi kom af med sølle 395 kr. for dette overdådige måltid, som vi blev meget mætte af, selvom nogle af retterne har en petit størrelse, men der er jo tale om tapas ;)

Vi var begge mere end tilfredse med maden, betjeningen og prisen, og det er sikkert at sige at vi kommer tilbage indenfor den nærmeste fremtid, det eneste jeg lige kan sætte en finger på, er at jeg godt kunne have bedt om en lille præsentation af fx pølserne og de andre elementer der kom på bordet som ikke fremstod af menukortet, men det er altså småting! Helt bestemt anbefalingsværdigt.

Til at runde aftenen af, gik vi en tur ned til ParadIs hvor jeg guffede 2 kugler i mig: Lakrids og Rabarbersorbet - mums! Det var et godt punktum for en dejlig aften.

- Maj :D

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare lækkert og hyggeligt ud :) jeg kender godt det der med at "nogen" er utålmodig :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også bare på alle mulige måder hyggeligt og lækkert, det er om at nyde tosomheden inden vi bliver 3 :D

      Åh ja, Manden er virkelig en utålmodig en af slagsen, og i fredags var det virkelig slemt - ha ha ha...

      - Maj :D

      Slet