torsdag den 9. august 2012

Lækker restemad: Frittata i ovn...

Lækker og mættende restemad: Frittata


Her den anden dag stod den på nem mad, og da jeg havde nogle grøntsagsrester der skulle bruges blev det til en frittata, jeg dog lavede i ovnen, da jeg synes det er så besværligt på panden.

Frittata er jo genial restemad, for man kan jo putte det i man lige har ved hånden, men det som man SKAL have - det er æg ;) ellers bliver det vel bare grøntsagsbiksemad...

Min frittata bestod af disse grøntsager:
  • en rest kogte nye kartofler og gulerødder fra i søndags
  • 1 kogt majskolbe hvor majsene er skåret af kolben
  • 1 løg
  • 1 grøn peberfrugt
  • 1 pakke bacon fisket op af fryseren
  • 5 halverede cherrytomater
  • Champignon
  • en rest parmesan
  • 4 æg pisket og krydret med salt og peber
Jeg stegte det hele på panden i hold, undtagen cherrytomaterne, og lagde det gradvist i en smurt tærteform og hældte til sidst mine æg udover og revet parmesan. Den blev bagt i en forvarmet ovn på 180 grader i ca. 45 min til den føles fast.

I den frittata var der mad til 3x2 måltider, den første dag spiste vi den med marineret kyllingelår, den anden dag som frokost med lækkert brød og det sidste måltid bestod af en rest frittata, en rest pasta og lidt svineskank! Så vi fik da full value for vores frittata ;)

Nemt, billigt og ikke mindst lækkert!



- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar