søndag den 12. august 2012

Dobbeltbagte kartofler med creme fraiche og purløg...

Denne bøf er skyld i at jeg ALDRIG bliver vegetar ;)


Dobbeltbagte kartofler har jeg ikke lavet i virkelig lang tid, da vi en overgang fik det så ofte, at jeg bare ikke orkede at høre ordet dobbeltbagt kartoffel, og slet ikke lave dem!

Men nu var tiden inde, og de smagte bare så lækkert, at jeg ikke kunne forstå at jeg kunne være blevet træt af dem! De er supernemme at lave og vækker altid lykke :)

Dobbeltbagte Kartofler
4 personer

Ingredienser:
  • 4 store bagekartofler
  • ½ bundt hakket purløg
  • 1 dl. revet ost + lidt til at toppe med
  • 1 dl. creme fraiche
  • Salt og peber
Tilberedning:
  1. Skrub kartoflerne godt og prik en masse huller i dem med en gaffel og giv dem en tur i microovnen til de er møre, prøv dig frem da det er meget individuelt efter ovntype samt kartoffelstørrelse.
  2. Når kartoflerne har kølet lidt ned, skæres toppen af og kartoflen udhules forsigtigt med en ske og puttes i en stor skål.
  3. Kartoffel indholdet moses groft sammen med de øvrige ingredienser og smages til med krydderier.
  4. Put mosen tilbage i skallerne og drys med lidt ekstra ost og bag dem til de er gyldne og osten smeltet.
Velbekommen!

- Maj :D



Ingen kommentarer:

Send en kommentar