fredag den 31. august 2012

Bagt blomkål med ravioli, gris med gris på samt grov æblekompot...

Her den anden dag fik vi søde gæster, så jeg havde kreeret mig en lille menu til dem, som var let og lækker:


Uhmmm Mojito - af den uskyldige slags ;)


Aftenens tallerken, som smagte skønt! Og vakte lykke ;)


Jeg faldt over en lækker opskrift på bagt blomkål inde hos den altid fortrinelige og forrygende Piskeris - som I nok alle kender, hvis ikke - shame on YOU ;)

Uhmmm smuk og smagfuld...


Blomkålen blev blandet med en lækker økologisk spinat ravioli


Jeg fulgte Piskerisets opskrift til punkt og prikke, og det smagte SÅ godt, kan kun anbefales! Jeg blandede dog ravioli i, men en anden gang vil retten blive serveret som en selvstændig ret istedet, det fortjener den!

Gris med gris på!


Jeg er ikke selv en kæmpe fan af bacon, men det er stort set alle i vores omgangskreds, så derfor smed jeg et par skiver bacon rundt om de her basser, som var blevet marineret i lidt BBQ sauce med æble.

Grov og smagfuld æblekompot med løg og bacon!


Jeg havde en del æbler i køleskabet og da nu kødet var marineret i noget med æble, tænkte jeg en æblekompot af en slags ville være lækker til, og det var det. Jeg skar 3 store æbler i forholdsvis tynde både, 3 løg i skiver og sauterede det med bacon i terne til det blev en grov mos, og det smagte vældigt godt skulle jeg hilse og sige!

Her til sidst kan I få lidt billeder af den sødeste og mest puffede gæst vi havde besøg af:


Den sødeste Woody, og fræk som en i bare pokker!


Han er slet ikke til at stå for - når han sover ;)

- Maj :D

2 kommentarer:

  1. Mmm.... Gris med gris er lige så gdt som ko med gris ;) Det minder mig om vores bryllup, hvor vi fik helstegt pattegris fra pølsemanden i Kerteminde, uhm gris :D

    Og fedt med blomkålen, jeg var netop lige i gang med at skøjte rundt for at se, hvad mit halve blomkålshoved skulle bruges til i aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhhhm - Heltstegt pattegris *Savle Savle*! Det er altså noget af det bedste der findes!!

      Jamen det er jo helt perfekt, så synes jeg bestemt at du skal bruge din blomkål til denne ret, for den er virkelig god, og hvis du ikke gider at lave din egen pesto, så kan en købt også sagtens bruges :)

      Rigtig god weekend søde Louise :)

      - Maj :D

      Slet