tirsdag den 7. august 2012

Grove pølsehorn...

Der er atter blevet bagt :)


I dag har jeg atter været lidt aktiv, jeg har været ude og træne med Manden og min veninde, handlet, bagt pølsehorn og lavet lidt ribsgele!

Disse pølsehorn er bagt til min søde nevø som vi skal have med i Odense Zoo i morgen, vi havde i forbindelse med hans 3 års fødselsdag foræret ham en dag i Zoo med hans Onkel og Tante. Siden pengene ikke hænger på træerne her i det lille hjem, har jeg sørget for en lækker madpakke til i morgen, og deri blandt disse pølsehorn!


Grove Pølsehorn
20 stk.

Ingredienser:
  • 75 g. smør eller margarine
  • 2½ dl. mælk
  • 50 g. gær
  • 1 æg
  • 1 spsk. sukker
  • 1 tsk. salt
  • 150 g. grahamsspeltmel
  • ca. 250 g. hvedemel
  • 10 pølser halveret
  • 1 æg til pensling
  • evt. sesamfrø til drys
Tilberedning:
  1. Smelt smørret/margarinen, tilsæt mælken i gryden og hæld det over i en stor skål, opløs gæren i blandingen.
  2. Tilsæt de resterende ingredienser, men hold lidt igen med melet, det er ikke sikkert det hele skal bruges og ælt det hele godt sammen, ca. 5 min. i røremaskine.
  3. Lad dejen hvile i nogle minutter og del den i 20 klumper der klappes lidt flade og pakkes rundt om pølserne.
  4. Læg pølsehornene på en plade og lad dem hæve i ca. 20 min. mens ovnen forvarmes til 200 grader
  5. Pensl med pisket æg og drys med sesamfrø
  6. Bag hornene i 10-12 min. og lad afkøle på en rist.
NOTE:
Man kan også dele dejen i 4 klumper og rulle hver dejklump ud og skære 5 trekanter ud af hver cirkel og rulle dejen om pølserne - man kan gøre som man synes er nemmest :)

Jeg måtte lige smage på dem, skulle sikre mig at kvaliteten var i orden ;)


Velbekommen!

- Maj :D

2 kommentarer:

  1. Hyggelig blog du har :)
    Jeg har selv lige bagt pølsehorn for et par dage siden, og det er bare lækkert at have dem med i madpakken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Christina :D
      Ja, Pølsehorn er en fantastisk opfindelse og Så praktisk at have i fryseren, lige til at tage op inden man skal noget - det er dælme smart :)

      - Maj :D

      Slet