lørdag den 11. august 2012

Valsning, müsliboller og en stor bøf...

var hvad der stod på programmet igår!

En kaffemølle er god til at valse med!


Manden brygger selv øl til tider, og nu hvor han har ferie skulle noget af tiden da gå med at producere noget hjemmebryg! Men da det er en ny opskrift + fremgangsmåde han eksperimenterer med, lavede han en mindre fodfejl da han bestilte ingredienser, alt det der skulle bruges var uvalset - så det skulle vi selv gøre... hvilket heldigvis ikke tog så lang tid som vi havde frygtet, men hurra for svigermor at hun lå inde med en gammel kaffemølle vi kunne få til formålet!


Lækker og saftig müslibolle fra egen produktion!


Mens manden baksede med at valse samt brygge øl og hvad har vi ikke, stod jeg lige i køkkenet og biksede nogle lækre müsliboller sammen, opskriften kan i finde HER, den eneste ændring jeg lavede, var at tilføje lidt ribspulp jeg havde i overskud, da jeg lavede ribsgele - synes det var en skam at det skulle gå til spilde, så de røg i bollerne!

Bøf med tilbehør = Ultimativ fredagsmad!


Vi sluttede dagen af med den møreste entrecote jeg længe har fået, selvom min var tæt på gennemstegt så var den stadig smør-mør og SÅ saftig. Som tilbehør holdte jeg det lidt simpelt: majskolber og dobbeltbagte kartofler, som altid er et hit her i det lille hjem og blandt venner og familie :)

I morgen tager vi en tur i sommerhus i Båring hvor menuen bl.a kommer til at bestå at fyldt mørbrad og grillet fisk - det bliver bare SÅ dejligt at komme lidt væk, og trække stikket ud...

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar