mandag den 27. august 2012

Ølsmaging, sushi og fine værtindegaver...

Weekenden bød ikke kun på kærestedate med Manden, den bød også på en aften i selskab med gode venner, som vi har en testsmagningsklub med, de første gange har det været vin fra forskellige dele af verdenen, men som den rebel jeg er, så valgte jeg at denne omgangs blindtest skulle være weissbier.

Min tilstand gør jo at jeg ikke drikker nogen alkoholiske drikke, men jeg havde taget en joker med, og det var selvfølgelig en alkoholfri weissbier som jeg havde støvet op hos HJ Hansen, som var så søde og rende helt ud på lageret og hente den sidste de havde af slagsen, ja jeg tænker det ikke er så tit at de får den slags påbud ;)

Der findes et væld af weissbier, her er hvertfald 6 af slagsen, og det er ikke den gængse slags.


Min alkoholfrie blev ikke taberen, den kom ind på en fin 4 plads, jeg havde ikke forventet at den vandt, så blev glad for at den ikke blev taberen :)

Faktisk havde den en fin smag, jeg smagte på den tilsidst da jeg ikke anede hvilken øl der var min, og de andre duftede jeg også kun til og bedømte ud fra farve. Der var bred enighed og overraskelse over hvor forskellige øllene var, både i smag (hvilket jeg ikke kunne bedømme), duft og udseende, vi havde måske frygtet at de ville være alt for ens i alle kategorier, men det var de på ingen måde og ingen, som I kan se, havde valgt den samme øl!

Efter ølsmagningen skulle vores søde gæster også trakteres med noget lækkert, og jeg havde valgt sushi, fordi det smager godt og noget der kunne laves i forvejen :)

Et lille udsnit af den sushi jeg havde lavet, denne tallerken røg ud til mine søde
svigerforældre, da jeg havde alt for meget mad - det er lidt min svaghed!


Mine søde gæster var også så betænksomme og have værtindegaver med:

Er den ikke bare sød, en lille kurv lavet af bleer, og inden i er der vådserviettter, sut og
en lille kanin, simpelthen så kært og meget betænksomt!


Udover den fine babykurv fik jeg også denne skønne gavekurv med lækker økologisk juice,
chutney og de bedste caramel fudge jeg nogensinde har smagt!


Det var en rigtig skøn aften, og efter jeg havde kørt mine gæster hjem, ja jeg er en ekstrem god værtinde, sov jeg fast i 10 timer - det var hårdt for en gravid krop at være igang en hel dag ;)

- Maj :D

3 kommentarer:

  1. Hvilken øl syntes du bedst om?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg smagte som sagt kun på den alkoholfrie, som havde en dyb og god smag og en duft af brændt karamel :)

      Vinderen fik derimod meget ros for både duft, smag og udseende!

      - Maj :D

      Slet
  2. Hov, det indlæg er en god 'reminder' - jeg har nemlig også flere gange tænkt på at lave en lille øl- eller vinsmagning for et par venner, men så har jeg glemt alt om det igen... nu må jeg da skrive det ned et eller andet sted, så jeg ikke glemmer det ;-)

    Hvilken øl vandt smagningen?

    SvarSlet