mandag den 1. oktober 2012

Madplan uge 40...

Jeg vil prøve med noget nyt til disse indlæg med min madplan, det er at vise min indkøbsliste, varerne og hvad jeg har betalt for dem:


Dette fine net er købt i Søstrene Grene til sølle 9,95 kr. og det er
perfekt til at tage med på indkøb, og man sparer mange penge på poser!


Inde i det fine net gemte der sig dette, der røg også noget med hjem, som ikke stod på listen...
Det sker ind i mellem ;)


Og den totale sum blev på 310 kr.
Det eneste jeg mangler at købe er noget flæsk til i morgen, men der tager jeg til
slageteren, da jeg ikke var tilfreds med det udbud jeg fandt i Netto!

Det er ikke hver uge jeg gider, men tænkte at det kunne gøre indlæggene her lidt mere spændende. Hver måned budgettere Manden og jeg med 500 kr. pr. uge til mad, også selvom vi skal have gæster, for så må vi bare spise lidt mindre fancy i hverdagene og punge en smule mere ud i de uger. Så vi har ca. et madbudget der hedder 2.000 -2.500 kr. i måneden, alt efter hvor mange uger der lige er, og tidligere erfaringer har vist at ca. 500 kr. er meget passende for os, når man bare spiser alt hvad man køber og får det til at strække langt! Og som I måske har lagt mærke til, så er søndag blevet store restedag :)
Vi er så også så heldige at min svigermor spæder i vores fryser med kød fra slagter i tide og utide, og jeg tit er på udkig efter gode tilbud i Brugsen.

Jeg prøver så vidt muligt at købe økologisk, men Netto er ikke altid god til at have økologisk frugt, og det er ikke altid jeg gider at køre forskellige steder hen, og så går jeg på kompromis.

Vores madbudget er kun de varer vi handler for i dagligvarehandel, og er incl. sådan noget som rengøringsmidler, shampoo, håndsæbe etc., og ikke hvis vi tager ud og spiser eller køber take away, men det er virkelig også blevet formindsket meget, siden jeg er startet på min madplan igen, men jeg giver luft til det ind i mellem, da det jo ind imellem kan hænde man ikke gider at lave det helt vilde...


Madplan uge 40:

Mandag:
Friske vietnamesiske forårsruller med and, soja dip og peanutdip

Tirsdag:
Besøg af svigerforældrene:
Stegt ål og flæsk, dampet spidskål/broccoli, kartofler og persillesovs
Gammeldags æblekage

Onsdag:
Planlagt tur til KBH med min søde veninde L
Manden - Rester fra tirsdag ;)

Torsdag:
Pastasalat

Fredag:
Bar Snik Snak

Lørdag:
Asiatisk nudelsalat

Søndag:
Rester

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar