lørdag den 6. oktober 2012

Perchs Tea Room...

I torsdags tog min søde veninde og jeg en afstikker til København for at hygge og blive lidt nostalgiske omkring da vi begge boede der i 3 måneder som et led i vores praktik...

Vi tog afsted lidt over 8 om morgenen og kom først hjem omkring kl.21.00 om aftenen - for sådan en gravid dame som mig, var det dælme en lang dag - men en virkelig god en af slagsen! Vi slentrede rundt, shoppede, hyggede, spiste og ikke mindst snakkede til den store guldmedalje, det var bare lige hvad jeg havde brug for :)

Min veninde havde foreslået at vi tog ind på Perchs Tea Room, hun havde været der med en af sine kollegaer fra UIP, og var blevet forelsket i det, og det lød så fantastisk at det måtte vi da gøre! Og det fortrød jeg overhovedet ikke - det var virkelig bare så hyggeligt:


Vi valgte begge Perchs Store Ceremoni, bare uden Cremant...


I toppen var der fantastiske smørbagte scones - jeg har aldrig fået så lækre
scones før, sprøde udenpå, flaky og saftige indeni...


Til de lækre scones var der flødeskum, jordbærsyltetøj og ikke mindst
den mest cremede og friske lemoncurd man kunne tænke sig!


Af sødt var der petitfours med nougatmousse - som jeg ikke spiste,
jeg er meget lidt begejstret for nougat!
Derudover smagte chokolade macarons med karamelfyld virkelig himmelsk!


Nederst var der et udvalg af 3 fingersandwiches:
Krebsehale som vi ikke var så imponerede af,
Skinke og Ost som smagte rigtig fint, men ikke nogen wow-faktor
Laks og flødeost, som helt klart var min favorit, lækker og frisk!


Der fulgte også en kande med valgfri the med, og vi valgte mynte og en lækker frugtthe, som
jeg selvfølgelig ikke kan huske navnet på...


Detaljerne var mange, fx de friske smukke ribs i vores kolde drikke -
så meget finere end den fesne citronskive man normalt får!


To styks tilfredse og glade piger :)



Perchs Tea Room er helt sikkert en hyggelig oplevelse, og et sted jeg gerne kommer tilbage til! Der hersker en virkelig hyggelig atmosfære, afslappet og skøn, det dufter herligt af the og servicen er i top!

Hvis jeg skal sætte en finger på noget, så havde vores frugtthe ikke trukket længe nok, så den første kop smagte desværre ikke af særlig meget, og jeg savnede en traditionel cucumbersandwich - måske istedet for den lidt kedelige krebsesalat... Men jeg er også helt nede i petitesserne!

- Maj :D

2 kommentarer:

  1. Num num num! :)
    Maden ser godt nok lækker ud, også selvom at nogle af sagerne ikke lige var helt dig :)
    Jeg har stadig English Tea til gode, selvom jeg har været i London 5 gange - har rejst med ikke-foodies de gange jeg har været afsted, så jeg må vente i spænding med English tea-party ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også bare rigtig lækkert og hygeligt, og de scones de serverer drømmer jeg stadig om!

      Anne, næste gang du er i London, så tvinger du de der skammelige non-foodies med til en gang afternoon tea - du vil ikke fortryde det!

      - Maj :D

      Slet