torsdag den 6. december 2012

I dag har jeg...

haft en vaskeægte kærestedag med Manden i Flensburg :)

Nu er der jo ikke så lang tid til at lille Haletudse kommer ud, og inden vores verden bliver vendt op og ned, så synes jeg jo at det er vigtigt at Manden og jeg får noget kvalitetstid sammen, bare ham og mig, hvor vi nyder tosomheden, og glædes over at vores kærlighed er så stor at vi snart bliver 3!

I dag gik turen som sagt til Flensburg, det har vi gjort nogle år, hvor vi provianterer øl, sodavand, vin etc. til det næste (lange) stykke tid, samt slæber med hjem til venner, familie og kollegaer - alt sammen meget hyggeligt ;) Men det som er højdepunktet er hyggeturen inde i Flensburg by, hvor vi spiser god mad, kigger butikker, nyder stemningen af jul fra de mange opstillede boder. På sådanne ture er jeg ikke så god til at tage en masse stemningsbilleder, da jeg har for travlt med at holde i hånd med min mand - og ikke mindst rende ind og ud af butikker, hæ hæ...

Læg lige mærke til julestemningen i baggrunden ;)
Spiste på en hyggelig restaurant hvor belysningen var en kende dæmpet...


Jeg fik Paellapande med tigerrejer, laks, ris, sprøde grøntsager og masser af hvidløg...
det var en ret generøs portion, så jeg fik ikke spist op!


Manden fik en lækker svinefilet på bund af sprøde grøntsager, pebersauce og som tilbehør nogle
umanerligt lækre rosmarinkartofler... vi blev mætte!


Meget billig bland selv slik... ikke dårligt!


Nu er alle vores depoter hvertfald også fyldt op, når det drejer sig om de våde varer, derudover købte vi lidt mad til vores dyr, og lidt til Haletudse, og alt muligt andet til pakkespil etc. Jeg synes altid at jeg finder en masse sjove ting i Tyskland, og kan jo ikke dy mig for at slæbe det med hjem ;)

Alt i alt en meget hyggelig dag, men det tager også lidt hårdt på min gravide krop at være afsted en hel dag, så jeg fik også taget en lur på en times tid både i bilen og da jeg kom hjem!

I morgen skal Manden atter til Julefrokost, så der er dømt alene hygge med god mad, Downtown Abbey og ris a la mande (som Manden ikke kan fordrage) på sofaen med hyggefisen aka Cleo :) Ikke en dårlig fredag, hvis I spørger mig.

- Maj :D

2 kommentarer:

  1. Hvor lyder I bare forelsket :) He he..

    Vi er nede over grænsen ca. hver måned, men kun i Sünderlügum ved Tønder. Vi har nu aftalt at vi i weekenden skal ned til Flensborg og se deres julemarked, så glæder mig et hak mere efter dit indlæg :)

    God dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha... Ja, det gør vi, og det er vi heldigvis også ;) Det der med at vente sit første barn sammen gør et eller andet ved parforholdet, på den gode måde!

      Åh ja, glæd jer, jeg elsker Flensburg og kan ikke få nok af byen, den er så hyggelig og stemningsfyldt, så jeg håber I får hygget lige så meget som vi gjorde, og at vejret er med jer :)

      Og rigtig god dag til dig også!

      - Maj :D

      Slet