søndag den 27. januar 2013

Madplan uge 5...

Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen: Nu skal der tømmes ud i den dersens fryser - for pokker da også! Så ugens madplan er hovedsagligt bestående af fryser bestanddele tilføjet lidt friske grøntsager og hvad der lige mangler af kolonialvarer...

Mandag:
Marineret svinekam med liflig karryris med sauce og grøn salat - alt fra fryseren, undtagen lige salaten!

Tirsdag:
Grøntsagssuppe med sprød bacon og rugbrødscroutoner - Grøntsagssuppen fra fryseren

Onsdag:
Madpandekager, råkostsalat og fiskefrikadeller - pandekager og fiskefrikadeller fra fryseren

Torsdag:
Gæster:
Chili con carne med nachos, quesadillas og grøn salat - chili con carnen stod på sidste uges menu, så alt er handlet til det, undtagen salaten.

Fredag:
Osso Buco med polenta og salat - Osso buco fra fryseren, polenta fra tørlager, rester af ugens grøntsager til salat

Lørdag:
Mandens maddag:
Beerbutt chicken på weberen med bagte kartofler og salat - der skal handles øko kylling og kartofler

Søndag:
Rester

Som I kan fornemme, så har jeg ret meget proppet i min fryser, men jeg har som vane at fryse alle rester ned, store som små, så er der altid til et måltid eller et supplement! Og hvis jeg ikke får spist alle de grøntsager jeg får handlet, så smider jeg dem i en gryde og laver grøntsagssuppe ud af det, så lige pt er der en del lækker grøntsagssuppe i fryseren, som jo smager fantastisk og er sundt!

Min indkøbsliste for en hel uge til to + en omgang gæster kommer til at se således ud:

Frugt og grønt
  • Avocado
  • Tomat, agurk
  • Salat, spidskål
  • Gulerødder
  • Granatæble
  • Broccoli
  • Peberfrugt
  • Kartofler/Rodfrugter

Køl
  • Creme fraiche
  • Hakket oksekød
  • Hel kylling
  • Bacon i tern
  • Cheddarost

Kolonial
  • Hakkede tomater på dåse
  • Salsa
Alt i alt en overskuelig indkøbsliste for en hel uge og så spiser vi godt, der er meget jeg gerne vil gå på kompromis med, men ikke min mad! Om næste uge også bliver så stringent med at få bugt med fryserens indhold, det vides ikke, men næste uge vil stå på mange flere grøntsager og færre kulhydrater, da Februar vil stå i sundhedens tegn, men det vil jeg komme mere ind på senere...

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar