mandag den 28. januar 2013

Nemme og lækre morgenmadsboller...

Når man nu ikke har så meget tid til at bage, som man havde før (læs: inden jeg blev mor...) så er langtidshævede bagværk altså vejen frem! Disse to morgenboller kræver ikke en masse æltning og passer faktisk bare sig selv, det er simpelthen så fremragende :)

Lækre og saftige koldthævede speltkranse med mørk øl...


Ovenstående kranse har jeg lavet en del gange, og de skuffer aldrig, de er super nemme at lave og meget lækre opskriften finder du HER.


Langtidshævede boller med nødder og grovmel...


Ovenstående boller er en opskrift jeg fandt inde hos Valdemarsro hvor jeg faldt over hendes opskrift på verdens nemmeste og bedste hjemmebagte boller.

Jeg fulgte hendes opskrift og smed med rund hånd ruggryn, havregryn, solsikkekerner, hakkede valnødder og hakkede hasselnødder i dejen - og ja, de blev altså rigtig gode, og virkelig nemme at lave!

Så hvis I finder jer selv i lettere tidsnød så prøv jer med disse, for de kræver ikke meget, og passer sig selv og smid evt en klat surdej i for at gøre dem ekstra lækre og saftige!

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar