søndag den 20. marts 2011

Hygge og lidt shopping...

I går da jeg kom hjem fra arbejde, duftede det herligt af lam og der ventede mig et glas lækker rødvin! Manden havde udråbt aftenen til min aften, så jeg skulle ikke røre en finger - se det er da livet!

Så jeg fik serveret en lille forret:
½ tortilla med flødeost og røget laks, samt en ordentlig gang rejer til.
Mums...

Til hovedret fik jeg en af mine livretter, eller det er det blevet siden Manden lavede det til mig første gang:

Langtidsstegte lammeskanker = Gudespise!

Denne ret skal prøves, den er så lækker og meget enkel at lave, opskriften er den samme som sidst og den smager så englene synger!

I dag er stået i afslapningens tegn, vi sov dejligt længe, så længe at det ikke rigtig var morgenmadstid mere, men nærmere frokost... Så vi spiste lidt rester, og tog op i Banegårdscenteret, hvor der en butik der forhandler alt muligt asiatisk og eksotisk - jeg elsker det sted!

Jeg fik købt følgende:

Fin polenta, chokoladekiks, apple tea, hot ajvar, vermicelli nudler
og lokum (Ja, det hedder det på tyrkisk!)

Denne polenta er min favorit, den tager ingen tid at lave og den smager rigtig dejligt.
Den findes også i en grov version, som bare skal koge lidt længere,
jeg har dog ikke fået det afprøvet endnu.


Jeg elsker ajvar, og bruger det gerne i mine tomatsaucer, da den giver en rigtig
dejlig smag, og jeg er simpelthen afhængig af chili, så derfor var det naturligt at
vælge den "hotte" variant.


Manden købte denne, da han forelskede sig i apple tea da vi var i Tyrkiet for
mange år siden, det smager også dejligt og kan drikkes både varmt og koldt!

Nu har jeg stegeben simrende i min store gryde, og en liflig duft har allerede bredt sig, for de skal simre i mange timer, så de kan blive rigtig møre og bare falde af benene, det er sådan jeg bedst kan lide dem!
Der kommer billeder og opskrift senere...

Nu slapper jeg den, inden jeg skal have kigget på noget mere jura, kommunikation og organisation til skolen, det er skønt at skrive opgave ;)

God søndag derude!

- Maj



Ingen kommentarer:

Send en kommentar