torsdag den 21. juni 2012

Bøf med løg...

Mørke tallerkener falder ikke i god jord med mørk mad...
Jeg skal til at stoppe med at bruge min iPhone til at tage billeder med - jeg er
en lidt doven madblogger...


Igår havde jeg den vildeste craving efter bøf med løg, og så var der jo ikke andet at gøre end at føre det ud i livet! Jeg havde noget rigtig lækkert økologisk oksekød sponsoreret af min kære svigermor i fryseren, som var passende til 4 medium størrelse saftige bøffer.

Jeg elsker bare bløde løg, så jeg pillede og skar 4 (små) løg og stegte dem bløde i smør drysset med lidt salt og sukker, hvorefter de fik lov at hvile på en tallerken mens jeg stegte bøfferne.

Bøfferne blev nænsomt krydret med salt og peber, og blev brunet ved hård varme på panden hvorefter jeg lagde dem i et ildfast fad, de skal bare lige brunes ikke steges igennem eller noget. Derefter fik panden vand og bouillon til en lækker skysauce (jeg fandt en rest brun sauce i fryseren som jeg også tilsatte), smag til med salt og peber og hæld saucen over bøfferne og dæk med de bløde løg.

Sæt fadet med bøf + sauce i ovnen i ca. 20 min ved 180 grader, og server med kartofler eller som jeg : kartoffelmos og hjemmelavet agurksalat - Velbekommen siger jeg bare!

- Maj :D



Ingen kommentarer:

Send en kommentar