onsdag den 20. juni 2012

Retrofrokost: Tunsalat i avocado...

Idag vågnede jeg helt af mig selv kl.10 - frisk og veludhvilet, uden at skulle bekymre mig om at skulle skrive opgave eller læse op til eksamen, for dælen det er en fantastisk følelse!

Og med al den overskud fik jeg kreeret en frokost der lugtede lidt af retromad:

Hjemmelavet tunsalat i avocado


 Det her er min yndlingstunsalat, og sammen med avocado er det en gudespise! Normalt spiser jeg det på ristet rugbrød med skiver af avocado og så toppet med tunsalat, det er virkelig mums der vil noget!

Min tunsalat er ret nem den består af følgende ingredienser:
  • Tun (køb noget kvalitet)
  • Creme fraiche 6%
  • Lidt mayonnaise
  • Citron
  • Forårsløg/purløg
  • Majs
  • Salt, peber
  • Jalapeños
Jeg blander det hele sammen i en skål og smager til med citron og salt og peber, simpelt, let og lækkert. Man kan udelade chilien hvis man ikke er den store chilifan - som jeg jo altså er ;)

Velbekommen!

- Maj :D

2 kommentarer:

  1. Mums der vil noget - den må jeg huske! :-D

    Det ser hammerlæks ud. Kunne da godt lige æde sådan en portion til frokost imorgen der... Tror bare ikke arbejdets cateringfirma har læst mine tanker på det punkt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha... hvor er du altså sød!
      Det smagte altså også forrygende, og jeg må indrømme, jeg blev også lige rigeligt mæt!

      Man kan altid håbe, men man jeg tænker at cateringfirmaet helt sikkert disker op med noget aldeles lækkert ;)

      - Maj :D

      Slet