mandag den 4. juni 2012

Sticks and Sushi Tivoli Hotel...

I sidste uge, da jeg var tilbage på min pind hos Grand Teatret boede jeg hos min veninde som tilfældigvis også havde fødselsdag i den uge, og det skulle jo fejres, så vi havde bestilt bord hos Sticks and Sushi i Tivoli Hotel.
Restauranten ligger helt i toppen af hotellet og er virkelig flot og arketektonisk designet, med en rigtig hyggelig stemning. Vi sad ved et af de store panoramavinduer, og med en udsigt der så sådan her ud:

En fin udsigt, til vores anden side kunne man se langt mere af København, og en smule
mere inspirerende end denne :)


Det var svært at vælge hvad vi skulle frådse i, for der var så meget lækkert, så jeg lod fødselaren bestemme:

Lune edamame bønner vendt i spicy miso dressing.
Vi fik begge en form for virgin mojito, min med hindbær og min veninde
med ingefær.


Så var der sushi-fest! Vi blev simpelthen så mætte...


Til vores hovedret bestilte vi 6 ruller (og det skulle vise sig at være en for meget, 5 kunne sagtens gøre det!), dem min veninde valgte var:

Kabumaki roll: Hells Kitchen (den med spicy sauce og BBQ sauce på toppen) - rigtig lækker og krydret rulle, men synes måske at BBQ saucen var en smule for dominerende.

Kabumaki roll: Bling Bling roll - såååå lækker! den kan jeg på alle mulige måder anbefale, den topping der var ovenpå var cremet og frisk.

Uramaki roll: Crispy Ebi - det her en klassiker som jeg altid skal have, og min veninde var heldigvis enig.

Rispapirrulle: Softshell Crab - det her var min absolt favorit, den smagte virkelig fantastisk og var så delikat i smagen, den kan kun anbefales!

Uramaki: California deluxe roll - en ret kedelig rulle, også den eneste vi ikke spiste op af.

Uramaki: Sparkling Tuna roll - den her kom klart ind på en 3. plads, virkelig smagfuld rulle.

Maden var en virkelig overdådig oplevelse og der var ikke noget at sætte en finger på, men servicen kunne have været bedre! Det var en travl dag (selvom det var onsdag...) og restauranten var fuld og baren sad der folk og ventede på en plads, så tjenerne havde naturligvis også travlt. Og det skal siges at vores tjener havde advaret om at hun måske ville glemme noget, men det tog jeg ikke så seriøst, men det skulle jeg, for hun glemte virkelig meget: drikkevarer til maden, isvandet vi havde bestilt, tangsalaten til sushien og ekstra ingefær... altså, jeg kunne tilgive hvis det var en enkelt ting, men det var det ikke, det var jo meget hun glemte!
Derudover havde hun en aversion mod at tage vores skåle fra foretten samt de tømte drinksglas vi startede med, så da hun kom med det kæmpestore fad med sushi, nævnte hun at der var ikke meget plads på vores bord - nej, men det ville der være, hvis hun havde taget det beskidte- tsk tsk...

Da vi bad om regningen, fik vi det aller sidste chok, vi var blevet bonnet 40 kr. for 2 glas isvand! Det skal nævnes at vi begge havde startet med en virgin mojito OG drukket en økologisk sodavand til sushien - og stadig blev vi bonnet for isvand, jeg ved godt det kun er 20 kr. pr. person, men det er mere princippet i det! Da vi spurgte hende om hvorfor de havde krævet de 40 kr. for vand, fik vi det svar at det var specielt filtreret vand - okay så! Så hvis I skal have isvand, så prøv og hør dem, om man ikke kan få det fra hanen og spare 20 kr...

Summasumarum er, at jeg synes maden var fabelagtig (og DYR), men med den lave service og det meget dyre filtrerede vand, så er det ikke et sted jeg har lyst til at komme tilbage til - desværre! Håber der er andre der har haft en bedre oplevelse end mig :) OG hvorfor dælen kalder de det Tivoli Hotel, når det ligger mere end et godt stykke væk fra Tivoli?? det undrede vi os meget over...

- Maj :D

4 kommentarer:

  1. Det ser virkelig lækkert ud. Ærgerligt at servicen ikke var i orden, da det også er en vigtig del af en god restaurant oplevelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Servicen, er virkelig en stor del af oplevelsen, og for mig, som i dette tilfælde, kan det godt afgøre om jeg har lyst til at komme tilbage... Men maden var virkelig lækker, og der er jo andre Sticks and Sushi spredt rundt omkring i Kbh - heldigvis...

      - Maj :D

      Slet
  2. Jeg har faktisk oplevet præcis det samme på Tivoli hotel sticks and sushi. Jeg var der med min kæreste, og desværre havde vores tjener mere travlt med at flirte med 2 piger ved bordet ved siden af os i stedet for at betjene. Jeg nåede at bede om en ny øl 2 gange uden at modtage den. Til sidst bedte vi bare om regningen og gik uden at få min øl.. Men men men der ligger en sticks and sushi på nansensgade, hvor vi har været mange gange. Der har jeg kun haft gode oplevelser med betjeningen.. Så den kan jeg godt anbefale, den er rigtig hyggelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det bare ærgerligt at man skal mødes med sådan en lav service på et så dyrt sted og fancy hotel - det gør intet for deres renommé!

      Næste gang jeg kommer til KBH og får lyst til sushi, så vil jeg drage mod Nansensgade istedet, det kan godt være at jeg ikke får den skønne udsigt, men hellere en god service fremfor en god udsigt!

      Tak for tilsagnet, det er dejligt at vide at vi ikke er de eneste der havde en mindre god oplevelser der!

      - Maj :D

      Slet