torsdag den 14. juni 2012

Kæmpe ferskvandsrejer...

Jeg er meget uinspirerende OG uinspireret i denne tid, så jeg beklager det meget lempelige forhold jeg har til min blog, det er ikke fordi den ikke er vigtig, men der sker bare mange ting i mit privatliv for tiden, som gør at jeg ikke har den store overskud - men det skulle meget snart ændres!

Men jeg fandt lidt fra gemmerne, som jeg ville dele med jer:

Det er nok en af de største rejer jeg har haft mine fingre i!


Jeg tror jeg ville være bange for at møde denne reje hvis jeg badede nær den!
Prøv lige og se de der kløer!


Jeg googlede mig lidt frem til hvordan de bedst skulle tilberedes, og besluttede mig for
at smide dem i ovnen med en ordentlig røvfuld hvidløg!


Efter en tur i den hede ovn, skiftede de farve fra blå til rød - lidt mere
appetitlige nu ;) Kløerne havde også delikat kød i sig - mums...



Det er ikke sidste gang jeg har købt de her rejer, de var lækre, saftige og meget faste i kødet, smagte lidt a la hummer, bare billigere! En anden gang vil jeg dog vente lidt med at putte kløerne ind i ovnen til senere, da de ikke skal have lige så meget som halen.

Det var Manden der spottede dem i vores favorit asiatiske biks, jeg må sige, at jeg har heller aldrig set dem andre steder, så hvis I skulle falde over dem, så prøv dem endelig!

Bon Appetit!

- Maj :D

4 kommentarer:

  1. Damn!!!! De var godt nok ikke bette de rejer! Jeg har aldrig nogensinde set så store ferskvandsrejer - det må være udenlandske??!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, de var faktisk en smule skræmmende, hvertfald så meget at Manden ikke havde lyst til at røre ved dem - Tøsedreng ;)

      Jeg vidste slet ikke at der fandtes rejer med sådanne kløer og googlede dem, og kunne se at det var ferskvandsrejer, og jeg tror de er fra asiatiske farvande!

      - Maj :D

      Slet
  2. Øj et monster! Dem gad jeg godt smage :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha... ja, Monster er virkelig et godt ord - men de smagte virkelig lækkert!

      - Maj :D

      Slet