tirsdag den 26. juni 2012

Jimmy's Madfabrik...

Crazy, Sjovt og ikke mindst Oplysende

Jeg ved ikke hvor mange af Jer der allerede ser med om søndagen på DR2 når Jimmy Doherty udfolder sig i sin madfabrik og prøver at rekonstruere sære og mystiske fødevarer som vi finder på konserveshylderne og i frysedisken, men det er virkelig værd at bruge ½ time på at følge.

I hvert afsnit undersøger Jimmy nogle fødevarer som han så prøver at genskabe, det kan være sådan noget som ovnfritter, frossen Kylling Kiev, firkantet sandwich skinke etc. Han guider os igennem hvordan de reelt set bliver lavet (og det er ikke altid lige kønt) så prøver han at genskabe det i sin madfabrik - og det er tilgengæld virkelig sjovt, han er simpelthen så kreativ og meget underholdende!

Derudover er der segmenter hvor Jimmy fx. fortæller om hvordan det lykkedes supermarkeder at kunne tilbyde præcis tilpas modnede bananer. Alle som er en smule madinteresserede og gerne vil bekræftes i at halv og helfabrikata af den billige slags til tider er ekstremt underlødige, vil finde dette program interressant!

DR2 har sendt serien i et stykke tid nu, men du kan se de fleste afsnit på deres hjemmeside lige HER

- Maj :D

5 kommentarer:

  1. lyder super fedt, tak for tippet. Og endnu lækre at det kan ses online, når man ikke har dr2.

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skam så lidt Kit, jeg er glad for at du kunne bruge mit lille tip ;)

      Jeg har heller ikke nået at se dem alle, så det var super at se dem online, og fordelen er at man kan gøre det når man har lyst :)

      - Maj :D

      Slet
  2. Ohhh, jeg har helt glemt at DR2 er lig med mad-søndag. Elsker det om vinteren. Må til at se det - når jeg liiige kommer hjem fra ferie. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig helt fabelsagtig med DR2 og deres mad-søndage, og du vil elske dette program, det er jeg sikker på ;)

      Og jeg er slet ikke misundelig på at du sidder i varmen :P

      - Maj :D

      Slet
  3. Spændende! Eftersom jeg ikke har tv, ser jeg ind imellem madprogrammer på deres hjemmeside, men jeg kendte ikke til dette program. Det må jeg da lige se nærmere på en af de kommende dage :-)

    SvarSlet