søndag den 10. april 2011

Min weekend...

Sikke en dejlig weekend :) Den har været fyldt med solskin, grin, god mad, sjove film og masser af hygge - så kan man vel ønske sig mere? Ellers er man vel godt gammeldags grådig... ha ha ha...

Fredag gik med en masse hygge - og læsning:

Se lige disse skønne kogebøger! Nøj der er mange gode opskrifter,
glæder mig til at gå i krig med dem... Til dem der ikke lige ved det,
så vandt jeg dem inde hos Birthe :D

Lørdag havde Manden inviteret mig ud og spise - han er jo så sød :) Og valget faldt på Brasseriet Klitgaard, første gang vi var der, var det en bragende success, lækker mad og god betjening.


Manden fik en sæsonens øl og jeg fik et lækkert glas rosé vin :)

Hos Klitgaard kan man få en månedsmenu, hvor der er 5 retter at vælge i mellem, siden jeg har afsvoret alt hvad der hedder slik og desserter, hoppede vi på en 3-retters med 2 forretter og hoppede let og elegant desserten over (selvom de så virkelig lækre ud...)

Første forret var en lækker luftig blini med stenbiderrogn,
creme fraiche, sprød pitatrekant samt asparges og rødløg
vendt i noget vinaigrette.

Den første forret var lige i øjet, den var simpelthen så lækker, og vi nød den begge til fulde!
Der var bare det, at den kom lige efter vi havde bestilt den, og det undrede mig temmelig meget, men jeg fandt desværre ud af, da jeg gik på toilettet og kunne se ind i køkkenet, at de blev lavet på forhånd, så de var klar til at blive serveret - det virker bare ikke særlig proffessionelt, hvis du spørger mig... 


Anden forret: Tigerrejer med hvide asparges, hollandaise sauce og
en krydrret brødkrumme.

Anden forret var en skuffelse uden lige! Den så pæn ud, og denne måtte vi også vente 20 min. på - hvilket var fint nok, men den smagte bare ikke af særlig meget.
Der var to meget små tigerejer i retten, og de havde fået for meget, og smagte ikke rigtig af noget. Hollandaisen havde bestemt ikke fået nok syre, jeg kunne godt have brugt mere citrus i den, men det var der ikke, så smagen blegnede temmelig meget...
Det største plus i denne ret var de lækre hvide asparges, som heldigvis ikke var blevet kogt til døde, men stadig var sprøde og smækfyldt med smag!


Hovedretten: Kalvefilet, grønne asparges, sauce Marco Polo og
pommes anna.

Hovedretten kom, så lækker ud og smagte forrygende :) Jepsen, den var lige i øjnene, men dog vil jeg sige, at deres pommes anna var en anelse tør - så var det godt, at der var en lækker sauce.
Sauce Marco Polo var lig med en spinat sauce, som smagte virkelig lækkert og delikat, den var vi begge vilde med :)
Kalvefileten var blød som smør og smagte så englene sang - heldigvis er Manden og jeg begge røde bøffer typer, for ellers ville vi have haft det meget svært med denne ret... men tænk hvis vi ikke havde været det, så havde vi været meget kede af det, og måtte sende den tilbage!
Min pointe var, at tjeneren nok burde have spurgt os, hvordan vi ville haft fileten... Man kan ikke se det for den kæmpe dusk timian der hærgede min kalvefilet, men den var meget rød!

Oplevelsen hos Klitgaard var ret lunken, noget var godt, noget var ikke så godt, men der var ikke noget der var helt og aldeles fantastisk... dog skal det siges at vi kom af med lidt over 600 kr. for os begge for 2x3 retter samt drikkevarer, så det var jo ikke galt, dog mange penge når man ikke går helt tilfredstillet derfra.
Servicen var der bestemt ikke noget galt med, vi fik serveret alle retterne med en lille præsentation af dem, de var søde og venlige, så det var dejligt.

Vi var begge behageligt mætte da vi gik fra Klitgaard, en lille dessert havde kunne sætte et fint punktum på værket, men vi tog hjem og spiste et stykke frugt istedet :) Det var meningen at vi skulle have været i biffen, men det endte med en tur i Blockbuster istedet...

Jeg håber I har nydt jeres weekend mindst lige så meget som mig - nu venter der atter en ny uge forude, og snart har jeg en påskeferie jeg kan glæde mig til, samt en Berlin studietur - Yay!

- Maj :)






2 kommentarer:

  1. Kender godt følelsen af at synes det er lidt dyrt, når maden ikke helt lever op til det man forventer :-)

    Var var sådan et smukt sted i weekenden, men maden haltede altså...

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hej Birthe :)

    Ja, det er nemlig mange penge når man ikke er helt tilfreds... Hvor er det ærgeligt for jer - jeg regner med at kunne læse om det inde på bloggen :D :D

    - Maj :)

    SvarSlet