onsdag den 8. juni 2011

Lækre hapser...

Nej nej nej... så sad jeg og kiggede bloggen efter i sømmene, og jeg må indrømme, man skulle tro det var en film blog, der har ikke været mange mad indlæg her på det sidste - tsk tsk tsk...

Så her kommer der lige nogle små retter jeg lavede til Tissetrunterne, da de var på besøg:

Tunbidder med rejer

Disse tunbidder var rigtig lækre, og meget nemme at lave. Jeg lavede tunsalaten lidt på slump... men ingredienserne er som følger:
  • Tun
  • Græsk yoghurt (fordi det var det jeg havde, creme fraiche kan bestemt også bruges ;D)
  • Citronsaft
  • Mayonnaise
  • Salt og peber
  • Forårsløg
  • Rejer til pynt
  • Agurk
Jeg smager mig altid frem, når jeg laver tunsalat, men det som altid er, så bruger jeg meget lidt mayonnaise og mere creme fraiche og gerne en del citron, da jeg elsker syrligheden - men det bestemmer man jo helt selv ;D

Synes det var så dekorativt med at det blev på agurkeskiver, men vær opmærksom på, at de skal serveres med det samme, ellers bliver agurkerne ret slatne - i ved på samme måde som når man får en leverpostejsmad med i madpakken med agurk på, YDRK!

Små lakseroulader på toast

Disse små laksebidder er altid et hit - og jo, de smager fantastisk, og er meget, meget nemme at lave:

Laksebidder
4-6 personer

Ingredienser:
  • 1 lille pakke røget laks
  • ½ pk. Philadelphia eller anden friskost
  • Purløg
  • Salt og peber
Tilberedning:
  1. Blødgør osten og rør det sammen med klippet purløg, salt og peber - smag til.
  2. Smør et godt lag ostemasse på en skive laks og rul den så pænt som muligt og undlad at presse den for meget - for ellers ryger det lækre fyld ud.
  3. Når alle skiverne er fyldte og rullet, lad dem da hvile en times tid i køleskabet, så de kan sætte sig og det er nemmere at skære tyndt ud.
  4. Rist noget brød og skær dem ud i små bidder, skær rullerne ud i tilsvarende små bidder og læg dem på toasten.
  5. Server og nyd!
Bon Appetit!

- Maj :)
  •  

4 kommentarer:

  1. these look delicious! i love making creative stuff like this to snack on...except i dont do it enough!

    SvarSlet
  2. Hvor ser de lækre ud - de opskrifter gemmer jeg lige (:

    - Kit

    SvarSlet
  3. Thanx Megan - and these are SO easy to make, so when you're settled in Norway you can treat yourself on these ;D

    - Maj :)

    SvarSlet
  4. Hej Kit :)

    Tak for de søde ord, og ja, de er virkelig også lækre - og super nemme at lave, ren win win ;D

    - Maj :)

    SvarSlet