søndag den 5. juni 2011

Sommer, sol og en advarsel....

Jeg elsker søndage, specielt søndage som denne!

Manden og jeg var til 70 års fødselsdag i går, så vi sov længe i dag og tog derefter til Nyborg strand - jeg skulle have læst til eksamen, ahem ahem... det blev ikke til så meget, jeg blev alt for distraheret af solen! og af dette:


Lækre solmodne, danske jordbær - muums!


Mmm Mojito - så kold at der kom kondens på glasset ;D


Og pludselig var der ikke mere tilbage af min
søndags-mojito!!

Jeg har altid været en flittig bruger af solcreme, og selvom jeg har en god pigmentering og ikke bliver nemt forbrændt, så holder jeg for meget af min hud til at jeg vil lade den blive forbrændt, og bruger altid min. faktor 20 - og sydpå er det min. faktor 30! Huden er det største organ, og vi skal passe godt på den, det er også huden der afslører vores alder, og da jeg altid har passet rigtig godt på min, så er der ikke mange rynker at se - ha ha ha...

MEN! Manden er desværre ret ligeglad med sin hud og frygter åbenbart ikke konsekvenserne ved at blive forbrændt som jeg gør - med dette resultat:

Av Av!

Hvis i ser oppe øverst på ryggen, der ser han helt hvid ud, og det var der han lige magtede at putte solcreme på - så jo, jeg skal lige love for at det hjælper det stads!

Og nej, jeg er ikke Mandens mor, jeg gider ikke løbe efter ham og smøre solcreme udeover det hele, det må han altså selv klare, jeg minder ham om det og siger at det er for hans eget bedste, men hvis han ikke vil høre, må han føle...

Så lov mig lige at I bruger solcreme når I er ude i solen, den er stærkere end man skulle tro - og selvom man som mig, er brun fra naturens side, så er solens stråler stadig lige så skadelige som hvis man havde en fin og lys hud!

- Maj :)

2 kommentarer:

  1. Åh, jordbær og mojito - kan det blive bedre?
    M.

    SvarSlet
  2. I know, det er en total perfekt kombination ;D

    - Maj :)

    SvarSlet