tirsdag den 7. juni 2011

Superhelte på first class...



Det er jo ikke en hemmelighed at jeg er stor fan af film, og der skal faktisk ikke særlig meget til at underholde mig - men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke er kritisk, for det er jeg skam! Når det så er sagt, så er der bare ikke mange kritik punkter til denne uges film...

Jeg har alle de foregående 4 X-Men film, og har glædet mig usigelig meget til at se denne - og nej, den skuffede ikke, men der var dog steder i filmen hvor jeg synes den ikke helt hænger i tråd med de foregående film - hvilket er lidt ærgeligt, for det fik mit fokus væk fra den ellers ret fantastiske film!

Hvis man ser den som en selvstændig film, bliver man ikke skuffet eller forvirret, for man behøver som sådan ikke at have set de foregående, da denne er en prequel som fortæller historien om skabelsen af X-Men og Brotherhood of Mutants, og som jeg kunne læse mig frem til det, så er denne film starten på en ny X-Men trilogi - Y A Y!

"X-Men: First Class" kommer med baggrundshistorierne til nogle af de karakter vi allerede kender fra de første 4 film:


 Professor X - inden han blev skaldet og skadet :)


 Magneto - inden han blev ond, men her får man baghhistorien for hans bevvæggrunde
og hvorfor han mennesker så meget, at han vil udslette dem.


 Mystique - ja, hun var også blå dengang og god...


 Beast - han så faktisk sådan her ud,
men man finder ud af hvordan han blev så blå over det hele!

Tag ind og se den hvis I elsker Marvel filmatiseringer lige så meget som mig, er man ikke så begejstret for det univers og ikke kender så meget til det, tja så kan man altid nyde de mange action scener, lidt romantik og en del amerikansk historie, da filmen foregår under Cuba krisen - spændende spændende!!

- Maj :D

9 kommentarer:

  1. Jeg var faktisk rigtig positiv overrasket :) men nu elsker jeg virkelig også x.men filmene ;)

    SvarSlet
  2. Også mig!
    Jeg havde godt hørt at den havde fået gode anmeldelser - så det satte også forventningerne lidt højt, men jeg var fuldt ud tilfreds med resultatet :D

    - Maj :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det fedt at høre, at du synes den var god. Jeg kunne godt forestille mig at jeg også ville synes det. Og så hjælper det jo på det hele, at jeg har et svagt punkt for James McAvoy ;)

    SvarSlet
  4. Sjovt, jeg var på vej ind at skrive et indlæg om filmen, men tænkte at jeg lige ville tjekke diverse blogs først. Og så har du allerede skrevet om den :) Men det lyder til vi har den samme holdning! :D

    SvarSlet
  5. Ditte - Jeg synes den var SÅ god, og jeg kan lige love dig for, at James McAvoy er eyecandy så det basker :D

    Tag endelig ind og se den, tror ikke du bliver skuffet!

    - Maj :)

    SvarSlet
  6. Ha ha ha Olivia, jeg var lige inde hos dig også, og ja, vi er meget enige :D :D Men vi har jo også begge et svagt punkt for disse tegneseriehelte ;)

    - Maj :)

    SvarSlet
  7. Haha, ja det ser det godt nok ud til! Men godt jeg ikke er alene om det ;)

    SvarSlet
  8. Arj Maj, nu MÅ jeg bare ind og se den;) Havde egentlig bestemt jeg sprang over, men nu har du jo overbevist mig om at det må jeg ikke:) Elsker forresten også x-menfilmene:)

    SvarSlet
  9. Det ville være synd og skam hvis du ikke ser den i biffen - så kan du lige tage kæresten i hånden og tvinge ham til at se en masse hårdtslående action, god historie og smukke kvinder - det lyder nok ikke som noget han gider? Ha ha ha...

    God tur i biffen ;D

    - Maj :)

    SvarSlet