torsdag den 4. november 2010

Koldhævet pizza...

Pizza stod på menuen i aften - med en koldhævet dej som jeg startede på i går... Vil dog sige at det var det værd, og super nemt og lækkert!

Den koldhævede dej efter den har stået i køleskabet og hygget i ca.24 timer



Den udrullede dej, der var til to bageplader i den portion jeg havde lavet.


Fyldet - masser af kød, jeg bor jo sammen med en "rigtig" mand ;D

Der skal altså være champignon og løg, og noget tomat til at pensle bundene med :)
Nogle gange bruger vi også pesto - mums!

Min pizza med tapas pølser og brie på den ene side, og kødsauce og cocktailpølser på den anden


Mums, Mums, Mums



Manden med hans helt eget bud på en pizza = Masser af kød toppet med en røvfuld ost ;D

Den færdige pizza, en smule brændt nogen steder, jeg synes den ser rustik ud :)

Og Mandens pizza, som altså er druknet i ost...

Opskriften på den koldhævede bund er fra bogen: "Ælle Bælle Frikadelle" skrevet af Camilla Plum:

2 (meget) store pizzaer:
Indgredienser:
500 g durummel
500 g speltmel
10 g gær
6 dl vand
2 tsk salt
6 spsk olivenolie

Fremgangsmåde:
Rør gæren ud i det lunkne vand, rør mel, olie og salt i.
Dæk med et fugtigt viskestykke og et grydelåg og lad det hæve koldt til dagen efter, gerne i køleskabet.
Har man travlt, kan den hæves lunt, fra eftermiddag til aften.

Fyldet er efter smag og behag ;) Dejen er super enkel at lave, og man kan med fordel bruge en el-pisker med dejkroge, så går det lidt hurtigere med at ælte dejen.

I dag er jo også torsdag, og jeg var til mit ugentlige WW møde, og sørme om det ikke lykkedes mig at få min 13. stjerne - weee! Men, det var ikke lutter lagkage det hele, for det viste sig, at jeg kun var 200 g fra at nå mit 40 kg. mål - æv æv... så det var en smule bittert, men næste gang har jeg helt sikkert nået mit mål :)

Da jeg kom hjem, havde Manden en lille overraskelse til mig:


Det er simpelthen sådan en smuk buket - blev bare så rørt!

Manden havde købt den smukkeste buket blomster til mig fyldt med smukke røde roser og callalijer :) Callaen er min yndlingsblomst, og den betyder noget helt særligt for os, da min brudebuket var langstilkede callaliljer.
Grunden til at jeg fik blomster, var at Manden troede at jeg havde nået mit 40 kg's mål - for det troede jeg at jeg havde... Så det var bare dobbelt bittert at jeg så ikke havde - men SÅ betænksomt af ham!
Jeg er en heldig lille pige :)

Nu har jeg vidst rablet længe nok... I morgen skal jeg have min første alene lukkevagt i Pilgrim og bagefter står den på en fyraftens-Jddags øl med Manden og nogle af vores venner :) Lørdag skal jeg til Flensburg med svigerforældrene og Manden selvfølgelig og om aftenen skal vi spise lækker tapas på Café Carlos i Fredericia - så det bliver en dejlig weekend. Søndag skal stå på hygge og afslapning!

- Maj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar