søndag den 21. november 2010

Sommerhustur...

Åhh sikke en dejlig weekend :)

Manden og jeg er idag hjemvendt fra en fantastisk sommerhustur, hvor vi hyggede, slappede af, læste, snakkede og gik ture! Mandens forældre ejer et lille sommerhus i Båring (det er en lillebitte by 12 km fra Middelfart) og det havde vi valgt at kapre denne weekend, da det er sundt med en lille saltvandsindsprøjtning :) :)

Min kære svigerfar havde lovet at varme op i sommerhuset inden vi kom, men men men, da vi kom var det så koldt, at vi havde sko og overtøj på det meste af aftenen og sov fuldt påklædt - very sexy! Men i løbet af natten nåede det at blive dejligt varmt!

Trods kulden fik jeg bikset noget lækker mad sammen:
Grillet oksecuvette, marineret med hvidløg og rosmarin
Blandet salat med sprød rødkål, mango, feta og forårsløg
Friske grønne asparges med sprød bacon
Lækker græskarkerne flutes


Til dessert stod den på en afskyelig stor romkugle fra bageren...
Den var seriøst stor, og vi kunne på ingen måde spise den op!

Lørdag vågnede vi allerede kl.08.00, da vi begge ikke kunne vænne os til den sindssyge hårde seng sommerhuset er udstyret med, så vi lå bare og puttede i en times tid, inden vi endelig fik taget os sammen til at stå op.
Så stod den på en tur til Middelfart hvor vi tog ned til havnen og købte en masse lække fisk til om aftenen, og derefter vendte vi den lille mod Fredericia, hvor vi kørte en lille tur rundt og jeg agerede Tour Guide for Manden, da Fredericia er min hjemby. Manden og jeg har været i Fredericia mange gange sammen, og hver gang skal vi liiige forbi mit barndsomshjem, så jeg lige kan falde i staver og blive total nostalgisk...

Da vi kom hjem, gik vi en lang tur til Båring, som jo er en meget lille by, og gik ind i Daglig Brugsen og købte en masse slik ;)


Sådan så vejen til Båring ud, ikke så sindsoprivende!


Vejret var desværre ikke så fantastisk, men det regnede i det mindste ikke!


Sommerhuset ligger i en hyggelig skov, hvor der risler en lille bæk,
det er meget idyllisk!


Manden hygger i skoven :) tror han fryser...


Efter at have gået og gået i 1½ time, var det dejligt at se det lille hus igen


Det lille hus tættere på, Manden og hans familie har selv designet det,
de valgte at rive det gamle hus ned, som har tilhørt Mandens mormor,
for at bygge dette fine hus!


Manden fik lige sneget sig med på billedet...


Manden prøvede at snige sig forbi med en øl i hånden!
A F S L Ø R E T !


Så stod den på fisk - mums! Det er en tradition for Manden og jeg,
at hver gang vi er i sommerhus, så skal der shoppes i den lokale fiskebiks!


Og lidt mere fisk, og også noget lække wakamesalat, både i den
klassiske grønne, men også en sort med ingefær og lotusrod - den kan jeg så
bestemt ikke anbefale :S

Efter vi havde spist, satte vi os over i sofaen og puttede, jeg læste én rigtig god bog, og Manden kapitulerede og så en film på den lille bærebare DVD/TV ting!
Der er ikke kommet et TV i sommerhuset endnu, så det var derfor at vi havde den lille bærbare med :) Manden kan bare ikke undvære TV, mens jeg stortrivedes med at det ikke var der, og fik læst min fantastiske bog... Den fortæller jeg om i mit næste indlæg!

Søndag sov vi længe, vi vågnede først kl.10.00, så det var dejligt. Vi stod op, spiste lidt morgenmad og hyggede, men til sidst måtte vi få ryddet lidt op, gjort rent efter os og pakket bilen, men inden vi tog hjem, gik vi lige ned til vanden, det ligger 2 min fra sommerhuset:



Der var ikke rigtig stemning for at vi skulle vandre op og ned af stranden,
så vi stod og nød lyden af vandets brusen, til vi begyndte at fryse,
så gik vi optil bilen, og vinkede farvel til huset...

Da vi var kommet hjem igen, stod den på at pakke ud, lige så meget som jeg elsker at pakke til en hyggelig tur, lige så meget hader jeg at pakke ud - føj!
Og ikke nok med det, så kom vi også ud og træne, Manden trænede selv, mens jeg havde et Stram Op hold - det var bare sååå godt :)

Nu slapper vi af foran flimmerkassen, og så må vi se, hvornår jeg får taget mig sammen til at lave aftensmad!

- Maj


Ingen kommentarer:

Send en kommentar