søndag den 23. januar 2011

Hygge med familien...

I dag har den stået i familiens tegn, Manden og jeg har spist brunch med mine fantastiske svigerforældre og ditto svigerinde, svoger og nevø!

Anledningen var Farmors fødselsdag, Farmor er desværre ikke blandt os mere, da hun desværre tabte kampen mod lymfekræft i sommers. Så for at ære hendes minde, har vi valgt at tage ud og spise og hygge hvert år på hendes fødselsdag. Vi var også lige forbi kirkegården og lægge en buket blomster hvor hun nu hviler (eller der hvor vi tror hun er, da hun ligger hos de ukendte).

Brunch fortærede vi hos Cafe Victoria, Manden fik nachos, svoger fik Bacon/Cheeseburger og resten af os fik lækker brunch. Vi har været på Cafe Victoria en par gange før, og umiddelbart havde jeg mine forholdsregler, for det er virkelig forskelligt hvordan maden og servicen er. Jeg har været der en gang med en veninde hvor vi fik chili con carne, og det var virkelig lækkert, god betjening og vi var meget tilfredse. Så kom jeg tilbage med nogle andre veninder og fik det samme, og denne gang var det bare skidt - både mad og service!

I dag vil jeg sige det var på den gode side. Brunch tallerkenen var rigtig fin, jeg fik en Victorias Brunch, meget klassisk med røræg og to krydderpølser, som smagte udemærket. Æggene på disse cafeer bliver, efter min mening altid stegt for meget, jeg kan bedst lide mine røræg mere cremede, til æg og pølser var der også 3 store stykker bacon, som kunne have været lidt mere sprøde, som garniture hertil var der en stegt tomat med rosmarin, smagte dejligt til de lidt neutrale æg. Der var også en lille bitte portion yoghurt naturel med ahornsirup - klassiker, men der manglede en smule crunch i form af lidt müsli.
Jeg fik også tre store skiver parmaskinke, 1 skive chorizo og 1 skive ligegyldig ost, den smagte ikke af noget, og lidt stegte kartofler og frisk frugt.
Til brunchen hørte der sig rugbrød, hvidt brød og croissant med, samt smør. Af drikkelse kunne man vælge kaffe, the og kakao og mod tillæg en cafe latte, som jeg valgte.

Alt i alt synes jeg det var okay mad, og det havde en god smag og jeg blev rigtig mæt, men det er ikke en oplevelse udover det sædvanlige - men rigtig fint til pengene.

Som den fantastiske blogger jeg er, glemte jeg at få ladet mit kamera op, så I må tænke jer til brunchen, som ellers så meget indbydende ud!

Nu ligger Manden på sofaen og sover, han har haft en hård uge, for 3. uge i træk har han skulle arbejde over på en lørdag, så der har ikke været meget slap-af weekend til ham!

Aftensmad bliver til rugbrød, men det er heller ikke tosset, når det nu er hjemmebagt!!!

- Maj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar