mandag den 3. januar 2011

Yndlings wokret...

I aften stod den på min yndlings wokret, den smager skønt og er nem at lave:

Mine obligatoriske ingredienser (lige bortset fra woksaucen):
Champignon, peberfrugt, rødløg, frisk ananas, chili, broccoli, nudler
og ikke mindst marineret kylling


Der er ikke noget som alle de farver friske grøntsager forsyner os med.
Jeg plejer altid at snitte alle grøntsagerne inden jeg begynder at svinge wokken!


Denne woksauce købte jeg i Tyskland, og tænkte det lige skulle prøves...
Normalt plejer jeg at bruge soja eller sød chilisauce til at krydre med.


Marineret kylling som har marineret i 24 timer.
Marinaden består af: Soja eller teriyaki sauce blandet med
hvidløg, frisk ingefær, chili og sesamolie.
Samme blandning kan bruges som sauce til wokken :)


Så er der snart mad! Jeg har i dag brugt brede æg nudler,
men det er meget forskelligt hvilken slags jeg bruger - disse smagte dog rigtig godt!


Toppet med lidt peanuts, så er der kun en ting at sige:
V E L B E K O M M E N



Man kan jo putte det i sin wok man har lyst til, det er jo kun fantasien der sætter grænser, så I fik lige et indblik hvad jeg ynder at mikse sammen :)

Bon Appetit derude!

- Maj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar