onsdag den 5. januar 2011

Tortilla pizzasandwich...

Tredje dag i min madplan, og jeg følger den stadig - føler en vis stolthed :) Jeg har dog været en del skidtmads her de seneste dage, hvilket ikke passer ind i mine planer med at skulle læse til eksamen :( Jeg har ligget med feber og først fået det meget bedre idag...

Tortilla pizzasandwich er noget jeg tit laver, når det skal gå stærkt eller når mine veninder skal forkæles til en god og lækker frokost! Det er virkelig noget der altid vækker lykke, og det smager himmelsk, fyldet kan man jo selv vælge - so what not to like?? Og et andet plus, er at det er billigt og nemt at lave :D

Dette er en meget typisk tortilla pizza for mig:
Hjemmelavet tomat"sauce" (ketchup blandet med tomatpure, samt krydderier...),
champignoner, rødløg, chorizo, parmaskinke og ost.


Blandet salat her:
Rucola, romaine, forårsløg, finthakket agurk og tomat


Den færdige tortilla pizzasandwich - YUM :)


Tortilla pizzasandwich
2 personer

Ingredienser:

Pizzasandwich
  • 4 tortillas, gerne de store af slagsen, hvis I er meget sultne
  • Chorizo pølse (jeg vælger altid de tynde udskårne skiver fra netto)
  • Parmaskinke
  • Ost
  • 3-4 tyndtskårne champignoner
  • 1 lille rødløg i tynde skiver
  • Blandet salat
  • 1-2 tomater
  • ½ agurk
  • 2 forårsløg
Tomat"sauce"
  • Ketchup
  • Tomatpure
  • Krydderier
  • evt. hvidløg
Tilberedning:

  1. Tænd ovnen på 220 grader, jeg vælger altid at give mine tortilla pizzaer fuld knald for varmen, for bunden er så tynd, at pizzaen er færdig når osten bobler.
  2. Bland lige dele ketcup og tomatpure sammen med krydderier efter smag og tilsæt evt. lidt fintrevet hvidløg. Jeg plejer at putte oregano, basilikum og merian i, og lidt chili, fordi jeg ææælsker chili!
  3. Smør tomatsaucen på tortillaerne, derefter lidt ost, så kød, grøntsager og til sidst lidt ost igen. Det er vigtigt at champignonerne kommer til at ligge oven på kødet, for ellers bliver de våde når de kommer i ovnen, og opnår kun den konsistens man kender fra glas champignon :(
  4. Læg pizzaerne i ovnen og giv dem til osten bobler og er gylden.
  5. Tag pizzaerne ud, og læg blandet salat, forårsløg, som er snittet fint, samt agurk og tomat som ligeledes er skåret fint.
  6. Hvis man vil, kan man putte lidt creme fraiche dressing over salaten. Luk pizzaen sammen og nyd den!
Det er simpelt, det er lækkert og det er nemt!

- Maj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar